Tektronix: Quattro analizuje dane

Firma Tektronix Inc. zapowiedziała udostępnienie nowej aplikacji do inteligentnej analizy danych, która umożliwi operatorom sieci zarządzanie jakością i kosztami usług międzymiastowych i międzynarodowych.

Firma Tektronix Inc. zapowiedziała udostępnienie nowej aplikacji do inteligentnej analizy danych, która umożliwi operatorom sieci zarządzanie jakością i kosztami usług międzymiastowych i międzynarodowych.

Nowy pakiet aplikacji do analizy jakości i kierowania połączeń

(Quality Analysis and Tracking of Traffic Routing - QUATTRO), przeznaczony

do współpracy z systemem monitorującym NET-7 Tektronix, jest zautomatyzowanym zestawem narzędzi do inteligentnej analizy danych. Udostępnia on w czasie rzeczywistym informacje o poziomie jakości usług (Quality of Service - QoS) osobom decydującym o wyborze operatorów międzystrefowych oraz nadzorującym przestrzeganie umów o poziomie jakości świadczonych usług (Service Level Agreements - SLA). Dzięki aplikacji QUATTRO operatorzy sieci mogą optymalizować ponoszone koszty i poziom jakości oferowanych usług.

Reklama

Aplikacja Tektronix NET-7 QUATTRO to zintegrowane narzędzie współpracujące ze sprawdzonym systemem monitorującym NET-7, służące do analizy i przetwarzania w czasie rzeczywistym informacji z sieci telekomunikacyjnej. Przetworzone dane wspomagają proces wyboru najlepszego operatora, poprzez wskazanie istotnych do oceny parametrów, takich jak współczynnik udanych połączeń (Answer-to-Seizure Ratio - ASR), opóźnienie po wybraniu numeru (Post-Dialing Delay - PDD) i współczynnik efektywności sieci (Network Effectiveness Ratio - NER). Na podstawie tych informacji zarządzający siecią mogą podejmować pragmatyczne decyzje, zgodne z założoną strategią jakości i kosztów. Jeszcze do niedawna decyzje takie były podejmowane niemal wyłącznie w oparciu o koszt usługi. Obecnie QUATTRO umożliwia optymalizację nie tylko kosztów, lecz również rzeczywistej, oferowanej jakości usług.

Ponadto aplikacja QUATTRO może być tak skonfigurowana, aby dostarczać parametry QoS dla dłuższych okresów. Pozwala to weryfikować, czy poszczególni operatorzy spełniają wymagania ustalone w zawartych z nimi umowach o poziomie jakości usług (SLA). Kiedy na przykład wskaźnik NER spadnie poniżej ustalonego poziomu, aplikacja automatycznie powiadomi o tym użytkownika. Tego rodzaju funkcje są niezwykle istotne. Pozwalają bowiem na wczesne wykrycie problemów związanych z jakością i wprowadzenie zmian, zanim jeszcze pogorszenie jakości będzie odczuwalne przez samych abonentów.

Aplikacja QUATTRO działa pod kontrolą standardowego systemu operacyjnego Windows, pod którym pracują również aplikacje systemu NET-7. Ponieważ automatycznie gromadzi ona dane uzyskane w trakcie normalnego procesu monitorowania przez system NET-7, umożliwia zarządzającym otrzymywanie raportów i analizę danych w czasie rzeczywistym, bez udziału personelu technicznego. QUATTRO jest łatwo integrowalna z tradycyjnymi narzędziami i procesami biurowymi, służącymi do sporządzania harmonogramów czy raportów. Aplikacja może na przykład automatycznie rozsyłać raporty pocztą elektroniczną. Raporty te mogą zawierać dane w postaci graficznej lub tabelarycznej, automatycznie sformatowane w dogodnym języku i układzie.

Raporty QUATTRO są dostępne online. Dostęp do zawartych w nich informacji jest możliwy na dowolnym poziomie szczegółowości za pomocą narzędzi przetwarzania analitycznego online (OLAP). Dzięki temu użytkownicy mogą wyszukiwać źródła problemów związanych z jakością, bez konieczności ponownego zbierania danych i tworzenia nowych raportów.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ANALIZY
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy