Wygląd ponad wszystko

W Japonii przeprowadzono badania kryteriów, jakimi kierują się osoby kupujące telefony komórkowe i notesy elektroniczne obsługujące Internet. Najwięcej osób - aż 57,3 proc. ankietowanych - przyznało, że na wyborze konkretnego modelu telefonu zaważył jego wygląd.

Dla 45,2 proc. ważnym argumentem był rozmiar wyświetlacza, 29,3 proc. zdecydowanych było wybrać model z wyświetlaczem kolorowym. Oczywiście, na odpowiedzi ankietowanych duży wpływ miał ich wiek - największą wagę do wizualnej atrakcyjności telefonu komórkowego przywiązują ludzie młodzi, do dziewiętnastego roku życia - w tej grupie aż 78,9 proc. osób przy kupnie kierowało się wyglądem. Co ciekawe, dla młodych Japończyków niewielkie znaczenie ma producent i waga telefonu.

Zupełnie inne kryteria mają wpływ na wybór notesu elektronicznego. Tu najważniejsza jest waga (dla 46,4 proc. ankietowanych) i kolorowy wyświetlacz (39,3 proc.), wygląd zajmuje w tej hierarchii dopiero trzecie miejsce (35,7 proc.). Respondenci używają swoich PDA głównie jako książki adresowej, terminarza i notatnika. 68 proc. ankietowanych nigdy nie korzystało za pośrednictwem PDA z Internetu - głównie dlatego, że wykorzystują w tym celu komputery PC i telefonów komórkowych.

Reklama

Ankieta została przeprowadzona przez GartnerGroup Japan KK wśród 1,000 osób w wieku 16-64 lat, które korzystają w domu z komputera PC.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama