Fura pieniędzy

Sprzedawcy online na świecie zanotowali w tym roku znaczny - 30% - wzrost sprzedaży. Na ich konta trafiło aż 30.1 miliarda dolarów. Już ponad 1/4 wszystkich zakupów świątecznych odbywa się w Internecie.

Piąty roczny raport świątecznej sprzedaży, stworzony przez Goldman Sachs, Nielsen//NetRatings, i Harris Interactive, pokazał, że kupujący w sieci najczęściej wybierają odzież. W sezonie gwiazdkowym 2005 wydali na nie 5.3 miliarda dolarów (42% więcej niż w roku 2004). Sprzęt i akcesoria komputerowe uplasowały się na drugiej pozycji - 4.8 miliarda dolarów (126 procent więcej niż w 2004 roku!).

Konsumenci elektroniki, drugiej szybko rozwijającej się kategorii, także wydali 4.8 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 109 procent w porównaniu do 2004 roku. Najlepszą piątkę zamykają książki oraz zabawki i gry wideo - 3 mld. (+66%) i 2.3 mld dolarów (-9%).

Reklama

Raport opiera się na sondzie wśród 1000 klientów w każdym tygodniu pomiędzy 29 października do 23 grudnia. Jego twórcy starali się określić nawyki konsumentów, nastroje oraz motywacje.

Sprzedaż internetowa w tym roku stanowiła 27% całkowitej gwiazdkowej sprzedaży.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama