​Home office pod nadzorem - call center chce zamontować pracownikom kamery w domach

W domach pracowników jednego z największych call center w Kolumbii zatrudniająca ich firma chce zamontować kamery mające monitorować efektywność pracy - wynika z materiału przygotowanego przez NBC News.

Pracownicy call center z Kolumbii, którzy świadczą outsourcingową obsługę niektórym z największych firm w kraju, mają być zmuszani do podpisania umowy pozwalającej pracodawcy instalować kamery w ich domach w celu monitorowania wydajności pracy - wynika z reporterskiego śledztwa przeprowadzonego przez NBC News.

Sześciu kolumbijskich pracowników firmy Teleperformance, jednej z największych na świecie firm call center, przekazało swoje obawy dziennikarzom NBC. Nowa umowa, jaką chce podpisać z nimi firma, zakłada monitorowanie pracy w domach za pomocą kamer korzystających ze sztucznej inteligencji w domach pracowników, analizę głosu i przechowywanie danych zebranych od członków rodziny pracownika. Jak czytamy w materiale przygotowanym przez NBC - Teleperformance zatrudnia ponad 380 000 pracowników na całym świecie, w tym 39 000 pracowników w Kolumbii.

Reklama

NBC News przypomina, że pod koniec 2000 roku pracownicy Teleperformance z Albanii mieli skontaktować się z tamtejszym organem odpowiedzialnym za ochronę danych osobowych, po tym jak oddział w Albanii miał rzekomo zaproponować monitoring wideo w domu. Po interwencji urzędu, projekt został wstrzymany.

"Nieustannie szukamy sposobów na ulepszenie Teleperformance w Kolumbii zarówno dla naszych pracowników, jak i klientów, przy czym prywatność i wzajemny szacunek są kluczowymi czynnikami we wszystkim, co robimy" - skomentował plany firmy Mark Pfeiffer w rozmowie z NBC News.




INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: call center
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy