Reklama

Iran oskarża Bahrajn o zagłuszanie

Iran oskarża Bahrajn o zakłócanie transmisji irańskich kanałów satelitarnych. IRIB - irańska telewizja państwowa, odczuła na własnej skórze co oznacza zakłócanie kanałów satelitarnych.

IRIB potępiła sabotaż transmisji swoich kanałów z satelity Hot Bird 8 - 13 stopni E. Transponder 87 dzierżawiony przez IRIB na satelicie Hot Bird 8 o częstotliwości 12,437 GHz, pol. H był zakłócany z uplinku z siedzibą w Bahrajnie. Niedawno zakłócano Al Jazeerę z terenu Iranu. Wojna na satelitarne zakłócanie trwa.

Przypomnijmy, że zgodnie z oświadczeniem operatora Arabsat z dnia 10 stycznia br., sygnał satelitarny stacji Al Jazeera był zakłócany z dwóch miejsc na terytorium Iranu. Pierwsze źródło (uplink) mieściło się pod Teheranem, natomiast drugie w pobliżu północno-zachodniego miasta Maragheh.

Reklama

Według przedstawiciela Arabsat, takie postępowanie Iranu tylko umacnia dążenie arabskiego operatora, by wspierać całodobowe nadawanie Al Jazeera na terytorium Iranu. Dlatego 8 stycznia 2012 roku Al Jazeera pojawiła się na innej częstotliwości na pozycji orbitalnej 26 stopni E.

Co prawda, Iran potępił praktyki zakłócania transmisji satelitarnej, ale swoje wcześniej robił skutecznie zakłócając transmisje stacji, które nadawały programy antyirańskie, w tym Al Jazeera i BBC. Wojna na zakłócanie trwa,

Źródło informacji

SatKurier
Dowiedz się więcej na temat: Bahrajn | Iran | satelita

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama