LCD - najpopularniejszy prezent
Około 925 mln dol. wydali Amerykanie na telewizory LCD w okresie świątecznym - w ten sposób wyświetlacze ciekłokrystaliczne stały się najpopularniejszym prezentem na święta.
W samym tylko USA sprzedano ponad 1,3 miliona telewizorów LCD. Główną przyczynę takiego sukcesu LCD należy upatrywać w znacznym spadku cen wyświetlaczy. Nie bez znaczenia była także promocja "świadomości HD", czyli przejście kolejnych stacji telewizyjnych na sygnał HD, wejście na rynek konsol nowej generacji oraz uczynienie z HDTV jeden z najmodniejszych rzeczy na rynku.
Dotychczas królem świątecznych zakupów w USA były aparaty cyfrowe. W 2006 roku ich dominacja została zatrzymana. Jednak producenci aparatów nie mają na co narzekać - ogólna wartość sprzedanych "cyfrówek" wyniosła 825 mln dol. - podaje grupa badawcza NPD.
Zaszczytne trzecie miejsce przypadło komputerom przenośnym (810 mln dol.), tuż za nimi uplasowały się przenośne odtwarzacze multimedialne (720 mln dol.).