Polacy ruszyli do sklepów po telewizory

W 2008 roku Polacy kupili prawie 2 miliony nowoczesnych odbiorników telewizyjnych, czyli - według szacunków Samsunga - dwa razy więcej niż rok temu. Także w nowym roku telewizory będą dalej tanieć.

W 2009 roku sprzedaż telewizorów w Polsce będzie nadal szybko rosła (zwłaszcza tych z dużymi ekranami). Ceny powinny dalej spadać, chociaż już nie tak szybko jak w latach poprzednich. W ciągu ostatnich kilku lat właśnie płaskie ekrany LCD zdominowały polski rynek telewizorów - poinformował dziennik "Polska" .

Polacy chętnie kupują duże telewizory, tradycyjne kineskopy niemal całkowicie zniknęły z handlu. Szybko spada także cena. - Cena telewizora 42-calowego na przestrzeni roku spadła o 30 proc. i jest on obecnie najchętniej kupowany - przyznaje dziennikowi Polska Wioletta Batóg, rzeczniczka sieci marketów elektronicznych Saturn i Media Markt.

Reklama

Analitycy z firmy Display Search prognozują, że w przyszłym roku światowy rynek płaskich telewizorów wartościowo skurczy się. Z jednej strony sprzeda się o 17 proc. więcej odbiorników, ale jednocześnie przychody spadną o 16 proc.

Media2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy