YouTube tworzy serwis muzyczny i chce konkurować ze Spotify

Według doniesień Bloomberga, YouTube tworzy dużą platformę streamingową, która ma być konkurencją dla Deezera, Tidala i

Mimo dużej popularności serwisów streamujących muzykę, YouTube wciąż ma bardzo mocną pozycję, jeśli chodzi branżę muzyczną. Google chce to wykorzystać i zamierza podjąć stanowcze kroki, aby wytoczyć ciężkie działa przeciwko najmocniejszym graczom na rynku. 

Nową bronią ma być YouTube Remix. To projekt, który nie ma nic wspólnego z wideo - będzie skupiał się tylko wokół muzyki. Jak donosi źródło, Google już rozmawia między innymi z Warner Music,Universal Music i Sony Music Entertainment, czyli trzema największymi graczami na rynku. Firma z Mountain View może też liczyć na poparcie platformy Vevo. 
Oczywiście, nie jest możliwe, aby tego typu usługa była w pełni darmowa. Początkowo, wypłaty dla twórców będą zasilane przez reklamy i ewentualnie symboliczny abonament, jednak później pełny dostęp do Remix ma kosztować mniej więcej tyle samo, co u konkurencji. Premiera usługi jest planowana na marzec 2018. 

Reklama
INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy