Za co cenimy swoją pracę?

Kobiety najbardziej cenią dobre relacje w zespole, a mężczyźni system wynagrodzeń. Dla większości Polaków dobre warunki i relacje ze współpracownikami to podstawa zadowolenia ze swojej pracy.

W Polsce przy sporym bezrobociu praca jest połową sukcesu. Drugą połowę można osiągnąć wtedy, gdy jesteśmy z niej zadowoleni i co najważniejsze - czujemy satysfakcję z jej wykonywania. A co ma największy wpływ na nasze nastroje w pracy?

Dla ponad połowy Polaków rodzaj umowy i czas jej trwania, stanowią najważniejsze kryterium oceny pracodawcy. Istotne są również dobre warunki pracy oraz dobre relacje z współpracownikami - wynika z badań TNS OBOP, przeprowadzonych w styczniu 2007 r.

Badania przeprowadzone w ramach projektu "Podstawy Pracownicze" przy współpracy z Fundacją Obserwatorium Zarządzania wykazały, że na pozytywny stosunek do pracodawcy największy wpływ mają warunki zatrudnienia, ogólne warunki pracy oraz relacje w zespole.

Reklama

Dla kobiet istotniejsze są dobre relacje w zespole (58 proc.), podobnie jak relacje z przełożonym (48 proc.) czy system szkoleń (24 proc.). Mężczyźni natomiast częściej niż kobiety podkreślają wagę systemu wynagrodzeń (43 proc.), ściśle określonego zakresu odpowiedzialności (32 proc.) oraz jasnych kryteriów rekrutacji (21 proc.).

- W pracy mężczyźni bardziej ukierunkowani są na zadanie oraz na nagrodę za jego wypełnienie, natomiast kobiety na sam proces dochodzenia do celu (często dalekosiężnego) oraz na relacje z drugim człowiekiem - komentuje Beata Durka, ekspert TNS OBOP.

(tp)

MWMedia
Dowiedz się więcej na temat: relacje
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy