Zniszczysz swoje zdjęcia za milion euro?

Badania przeprowadzone przez firmę SanDisk dowodzą, że aż 69 proc. Europejczyków nie odważyłoby się zniszczyć swoich wspomnień rodzinnych (w szczególności zdjęć i filmów), nawet w zamian za milion euro. Jednocześnie, aż 15 proc. ankietowanych pozbyłoby się swoich cennych pamiątek już za "jedyne" sto tysięcy euro.

Analiza wyników dowodzi, że mężczyźni są prawie dwukrotnie bardziej skłonni do sprzedaży swoich wspomnień niż kobiety. Do skłonności tej przyznało się aż 40 proc. panów, podczas gdy odsetek tych osób wśród pań wyniósł zaledwie 23 proc.

"Wyniki naszego badania pokazują w jak różny sposób kobiety i mężczyźni podchodzą do kwestii archiwizowania i przechowywania najcenniejszych wspomnień - zdjęć, filmów oraz innych "cyfrowych" pamiątek. Na podstawie rezultatów można również określić priorytety obu płci w zakresie wyboru najważniejszych chwil, które warto zachować we własnym, osobistym repozytorium. Dysk SanDisk Memory Vault to album fotograficzny ery cyfrowej, umożliwiający rodzicom np. zachowanie zdjęć pierwszych kroków swoich dzieci czy filmu z ich ślubu. Zapisane obrazy można przechować dla następnych pokoleń w prawdziwym "sejfie" jakim jest nasz produkt - powiedział Janusz Klakla z firmy SanDisk.

Reklama

Mimo gotowości do sprzedaży swoich cennych pamiątek mężczyźni wydają się przejawiać bardziej romantyczne podejście do swoich ulubionych wspomnień niż kobiety. 32 proc. panów stwierdziło, że wspomnieniem wartym zachowania na 100 lat był dzień spotkania swojej małżonki lub dzień ślubu. Dla porównania odsetek kobiet podzielających tę opinię wyniósł zaledwie 26 proc.

Wyniki badań pokazały również różne cechy poszczególnych narodowości:

- Najmniej romantycznym narodem są Brytyjczycy. Zaledwie 69 proc. z nich pamięta imię swojej pierwszej miłości. Dla porównania przeciętny wyniki w Europie w tej kategorii wynosi 84 proc.

- Wydaje się, że pierwsze rozstanie jest szczególnie bolesne zarówno dla panów, jak i dla pań. Odpowiednio 27 i 26 proc. z nich chciałoby zapomnieć o tym wydarzeniu.

- Kobiety chcą zapomnieć o swoim "pierwszym razie" prawie trzykrotnie częściej (13 proc.) niż mężczyźni (5 proc.).

- Europejczycy najwyraźniej uwielbiają hucznie celebrować przełomowe urodziny. 25 proc. z nich chciałoby pamiętać więcej szczegółów z przyjęć zorganizowanych z okazji ich 18, 21 i 30 urodzin.

Badania przeprowadzono w Europie w związku z premierą nowego produktu firmy SanDisk - przenośnego dysku SanDisk Memory Vault. Urządzenie zaprojektowano z myślą o przechowywaniu danych - zdjęć, filmów czy plików, w nienaruszonym stanie nawet przez okres 100 lat. Dysk wyposażony jest w estetyczną i wytrzymałą obudowę, a połączenie z komputerem za pośrednictwem portu USB ułatwia korzystanie z funkcji "Drag and Drop" (Przeciągnij i upuść).

SanDisk Memory Vault jest dostępny w wersjach 8 i 16 GB, co pozwala na zapisanie tysięcy zdjęć i wielu godzin filmów wideo. Sugerowana cena detaliczna urządzenia to około 165,00 zł (8 GB) i 299,00 zł (16 GB). W Polsce powinien być on być dostępny w czwartym kwartale 2011 roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Dysk
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy