17-latek sprzedał swoją aplikację za miliony dolarów

Historia jak z filmu, albo z czasów, kiedy internet dopiero był w powijakach - nastolatek sprzedał swoją mobilną aplikację wielkiej firmie za około 30 milionów dolarów.


Nick D’Aloisio jest twarzą aplikacji o nazwie Summly. To nic innego, jak agregator informacji, podobny chociażby do Flipboard - z ta różnicą, że aplikacja dokonuje syntezy umieszczonej w sieci informacji, skracając, czy może raczej podsumowując ją w 400 znakach. Ten pomysł, oraz osoba 17-letniego "przedsiębiorcy" sprawiła, że Summly zainteresowały się takie sławy jak aktor Ashton Kutcher czy Yoko Ono. A także - co okazało się kluczowe - firma Yahoo! "Naszym celem jest usprawnienie sposobu, w jaki zdobywamy informacje i jesteśmy bardzo podekscytowani szansą kontynuacji tej misji razem z Yahoo! i jej doświadczeniem oraz marką" - napisał D’Aloisio. "Dla nas to doskonałe połączenie" - dodał 17-latek.
 
Suma 30 mln dolarów, którą tutaj podaliśmy, jest nieoficjalna, informację tę zdobył serwis AllThingsD. W rozmowie z szefową Yahoo!, Marissą Mayer, na którą powołuje się dziennik "Wall Street Journal", D’Aloisio zapowiada rewolucję mobilną, której forpocztą będzie Yahoo! oraz aplikacja jego autorstwa.

Reklama



INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama