17-latek sprzedał swoją aplikację za miliony dolarów

Historia jak z filmu, albo z czasów, kiedy internet dopiero był w powijakach - nastolatek sprzedał swoją mobilną aplikację wielkiej firmie za około 30 milionów dolarów.


Nick D’Aloisio jest twarzą aplikacji o nazwie Summly. To nic innego, jak agregator informacji, podobny chociażby do Flipboard - z ta różnicą, że aplikacja dokonuje syntezy umieszczonej w sieci informacji, skracając, czy może raczej podsumowując ją w 400 znakach. Ten pomysł, oraz osoba 17-letniego "przedsiębiorcy" sprawiła, że Summly zainteresowały się takie sławy jak aktor Ashton Kutcher czy Yoko Ono. A także - co okazało się kluczowe - firma Yahoo! "Naszym celem jest usprawnienie sposobu, w jaki zdobywamy informacje i jesteśmy bardzo podekscytowani szansą kontynuacji tej misji razem z Yahoo! i jej doświadczeniem oraz marką" - napisał D’Aloisio. "Dla nas to doskonałe połączenie" - dodał 17-latek.
 
Suma 30 mln dolarów, którą tutaj podaliśmy, jest nieoficjalna, informację tę zdobył serwis AllThingsD. W rozmowie z szefową Yahoo!, Marissą Mayer, na którą powołuje się dziennik "Wall Street Journal", D’Aloisio zapowiada rewolucję mobilną, której forpocztą będzie Yahoo! oraz aplikacja jego autorstwa.

Reklama



INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy