Reklama

Games for Windows z ochroną przed kopiowaniem

Microsoft rozwinął swoją usługę Games for Windows Live do wersji 3.0. W nowej wersji pojawił się sklep online (marketplace), w którym wydawcy mogą sprzedawać różnego rodzaju dodatki do swoich gier w postaci materiałów do pobrania. W sklepie płaci się punktami Microsoft Points, które gracz może dokupić za pomocą karty kredytowej albo przedpłaconej.

Poza tym gigant z Redmond oferuje wydawcom dodatkowe mechanizmy ochrony przed kopiowaniem. W przyszłości producenci gier będą mogli zabezpieczać swoje produkty za pomocą weryfikacji autentyczności przez serwer (Server Side Authentification), w której gra jest trwale powiązana z osobistym kontem internetowym gracza. W ten sposób można instalować gry na dowolnej liczbie komputerów, ale uruchomić je będzie można w danym momencie tylko na jednej maszynie. Wykluczona jest także późniejsza odsprzedaż gier, albowiem dany tytuł może być tylko raz powiązany z kontem użytkownika. Jeśli więc producent sobie tego zażyczy, nabywca otrzyma jedynie prawo do osobistego użytkowania gry.

Reklama

Podobne systemy są stosowane już od jakiegoś czasu. Na przykład bardzo mocną konkurencją dla pomysłu producenta konsoli Xbox jest z pewnością platforma Steam. Wraz z Games for Windows Live 3.0 Microsoft rozszerza je także na obszar sprzedaży detalicznej. Tego typu zabezpieczenia sprawdzają się przede wszystkim w grach online. Tytuły offline mogą być w dalszym ciągu zabezpieczane za pomocą tradycyjnych metod, które nie wymagają połączenia z Internetem. Wybór środków ochronnych należy do wydawcy, który może dodatkowo zastosować zabezpieczenia typu "Zero Day Piracy Protection", które uniemożliwiają uruchomienie gry przed dniem jej oficjalnej premiery handlowej.

Już teraz ze stron Microsoftu można pobrać Games for Windows Live 3.0. Pierwsze gry na pecety, które będą obsługiwać Games for Windows Live 3.0, mają się pojawić w sklepach jesienią.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama