Microsoft kusi

Amerykański potentat w dziedzinie oprogramowania zapowiedział, że wprowadzi atrakcyjną ofertę licencjonowania technologii Windows Media na rynek mediów cyfrowych. Nowa propozycja ma być konkurencyjna dla metod licencjonowania największych rywali firmy.

Amerykański potentat w dziedzinie oprogramowania zapowiedział, że wprowadzi atrakcyjną ofertę licencjonowania technologii Windows Media na rynek mediów cyfrowych. Nowa propozycja ma być konkurencyjna dla metod licencjonowania największych rywali firmy.

Taki manewr ma zabezpieczyć pozycję produktu Microsoftu na rozrastającym się rynku gadżetów elektronicznych. Przykładowo, producenci przenośnych odtwarzaczy muzyki za wykorzytanie technologii kodowania Microsoftu będą musieli zapłacić tylko 50 centów za jedno sprzedane urządzenie. To mniej wiecej połowa tego, ile należy zapłacić za wykorzystanie formatu MPEG 4, jednego z dominujących standardów w branży.

Jak wyjaśnia Will Poole, wicedyrektor Windows New Media Platform - działu Microsoft - celem firmy nie jest osiągnięcie ogromnych dochodów z praw do opracowanej technologii, lecz zagwarantowanie, iż wszystkie komputery z systemem Windows będą zgodnie współpracować z takimi urządzeniami, jak kamery, odtwarzacze DVD i inne przenośne odtwarzacze mediów cyfrowych.

Reklama

Analitycy twierdzą, że pomysł może być atrakcyjny dla producentów urządzeń elektronicznych. "Microsoft zaproponował program licencjonowania, który wstrząsnął branżą, już w pierwszej godzinie Consumer Electronic Show" - powiedział Richard Doherty, szef Envisioneering Group, firmy badające rynek nowych technologii, nawiązując do corocznego pokazu handlowego, który otwarto w tym tygodniu w Las Vegas.

Jak dodał Doherty, powody postępowania Microsoftu są wyraźnie widoczne w cenach urządzeń zaprezentowanych na pokazie; komputery z funkcjami odtwarzania mediów są sprzedawane za około 1,5 tys USD. Tymczasem odtwarzacze multimediów, które co prawda nie mogą obsłużyć arkusza kalkulacyjnego, ale doskonale sobie radzą z mediami cyfrowymi, kosztują znacznie mniej.

(4D)

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: odtwarzacze | firmy | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy