Wirtualna rzeczywistość

Magic Leap – nowa generacja rzeczywistości rozszerzonej

Magic Leap - firma i gadżet, które mają zrewolucjonizować rzeczywistość rozszerzoną trafiły w ręce i na oczy dziennikarzy „Rolling Stone”. Czy to nowy wymiar rozrywki, a może jedynie sprytny marketing?

W środowisku start-upów o Magic Leap mówiło się od dawna. Firma obiecywała, że pracuje nad innowacyjną technologią rzeczywistości rozszerzonej (AR - augmented reality), planując połączyć najlepsze cechy wirtualnej rzeczywistości i rozwiązań takich jak Google Glass (gadżet, który oficjalnie nigdy nie trafił na rynek). Firma zebrała już prawie dwa miliardy dolarów od inwestorów, a według szacunków Forbersa - jest warta około pięciu miliardów. Tymczasem oficjalnie Magic Leap nie pokazał jeszcze swojego gadżetu.

Regularnie organizowane są natomiast zamknięte pokazy. Po raz pierwszy zaproszono media. Magazyn "Rolling Stone" nie tylko mógł przetestować technologię, która powinna zadebiutować w 2018 roku, ale wreszcie zobaczyliśmy, jak wyglądają gogle i urządzenia wspierające Magic Leap.

Reklama

Zestaw AR

Na zestaw Magic Leap złożą się gogle przypominające wizje fantastyki naukowej z lat 80., kontroler i jednostka obliczeniowa (niewielki komputer o mocy MacBooka Pro). Ten ostatni element będzie można umieścić w większej kieszeni lub podpiąć do paska. Same gogle także mają wbudowany niewielki komputer, a także kilka kamerek i mikrofon.

W uproszczeniu - to co zaoferuje Magic Leap w założeniach nie różni się od rozwiązań rzeczywistości rozszerzonej znanych chociażby ze smartfonów (np. gra "Pokemon GO"), ale oferowana przez niego jakość i doznania maja być znacznie lepsze.

Wrażenia dziennikarzy magazynu? Bardzo pozytywne, gogle sprawdzają się w akcji lepiej niż HoloLens (więcej o projekcie Microsoftu, który w pierwotnie zakładanej wersji nigdy się nie pojawił, TUTAJ), miniaturowy komputer nie jest ciężki, a kontroler wywiązuje się z powierzonego mu zadania. Magic Leap nie działa jak gogle wirtualnej rzeczywistości, zatem tylko fragment obserwowanej przez okulary rzeczywistości został zmieniony (dziennikarze piszą o obszarze wielkości kasety VHS). Niestety, nie udostępniono materiałów wideo, które mogłoby zaprezentować, jak będzie działała rynkowa wersja Magic Leap.

Ile to będzie kosztowało?

Nie podano również ani ceny, ani konkretnej dany premiery. Pozytywne wrażenia towarzyszyły ponad rok temu osobom po raz pierwszy zakładających na głowę gogle VR takie jak Oculus Rift czy HTC Vive. Nie przełożyło się to jednak na sukces rynkowy obu gadżetów. Moda na VR nigdy nie wystartowała na dobre.

W przypadku Magic Leap może być podobnie. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: rzeczywistość rozszerzona
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy