Taycan - pierwsze elektryczne Porsche

W 2019 r. ma ruszyć seryjna produkcja pierwszego całkowicie elektrycznego Porsche.

Studium "Mission E" - jak dotąd nazywano elektryczną ofertę Porsche - teraz otrzymało oficjalną nazwę Taycan. Słowo to w wolnym tłumaczeniu oznacza żywiołowego, młodego konia i nawiązuje do grafiki w herbie Porsche, w którym skaczący rumak ma swoje miejsce od 1952 r.

Pojazd został wyposażony w dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi o mocy systemowej ponad 600 KM (440 kW), które zapewniają elektrycznemu Porsche sprint od 0 do 100 km/h w czasie znacznie poniżej 3,5 s oraz przyspieszenie od 0 do 200 km/h w ciągu mniej niż 12 s. Osiągi te idą w parze z niesłabnącym poziomem mocy, niespotykanym wśród pojazdów elektrycznych. Wielokrotne, następujące po sobie dynamiczne ruszanie odbywa się tu bez utraty wydajności, a maksymalny zasięg samochodu według NEDC przekracza 500 km.

Reklama

Do 2022 r. Porsche planuje zainwestować w elektromobilność ponad 6 mld euro - dwukrotnie więcej niż pierwotnie planowano. Dodatkowe 3 mld euro zostaną przeznaczone na rozwój wariantów i odmian Taycana (około 500 mln euro), elektryfikację i hybrydyzację aktualnej gamy produktowej (około 1 mld euro), rozbudowę zakładów produkcyjnych (kilkaset milionów euro), a także na rozwój nowych rozwiązań, infrastruktury ładowania oraz inteligentnej mobilności (około 700 mln euro).

 

 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Porsche
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy