Volkswagen wyprodukuje elektrycznego Microbusa

Koncepcyjny I.D. BUZZ, który został szalenie ciepło przyjęty podczas tegorocznych targów w Detroit, doczeka się wersji seryjnej.

Prezesi Zarządu Volkswagena ogłosili decyzję o produkcji tego modelu na Concours d'Elegance w Pebble Beach, w Kalifornii. To jedyny w swoim rodzaju konkurs samochodowej elegancji, w którym biorą udział zarówno niezwykłe samochody historyczne, jak i nowe auta koncepcyjne

Podobnie jak w przypadku konceptu zaprezentowanego w Detroit, samochód produkowany seryjnie również będzie miał akumulatory umieszczone w podłodze. Ponieważ napęd elektryczny nie zajmuje dużo miejsca, przednia i tylna oś mogą być zamontowane bardzo daleko od siebie. W rezultacie otrzymuje się samochód o bardzo dużym rozstawie osi i z krótkimi zwisami, dzięki czemu więcej miejsca jest do dyspozycji we wnętrzu.

Reklama

Osoby, które będą chciały wykorzystywać auto do przewozu ładunków także otrzymają to, czego potrzebują. Oprócz wersji osobowej Volkswagen zaproponuje również ID BUZZ w wersji Cargo, czyli samochód o zerowej emisji i oferujący wysokie możliwości jazdy automatycznej.

Ben Pon, którego rodzina od lat odnosi sukcesy w sprzedaży samochodów maki Volkswagen w Holandii, również był obecny w Kalifornii i wyraził duże zainteresowanie I.D. BUZZ. To jego ojciec zainspirował rozwój pierwszego VW Bulli (T1) ze szkicu, który wykonał ponad 70 lat temu.

Gdy nowy model pojawi się w sprzedaży, najstarszą i najnowszą wersję vana Volkswagena będzie dzieliło aż siedem dekad. Mimo to I.D. BUZZ ma geny oryginału, bo zapewnia maksymalne wykorzystanie przestrzeni przy wielkości auta osobowego średniej klasy.

Przy długości 4.942 mm, szerokości 1.976 mm i wysokości 1.963 mm samochód koncepcyjny oferuje niezwykle dużą przestrzeń w kabinie. Wersja produkcyjna, skonstruowana na nowej płycie podłogowej zaprojektowanej wyłącznie dla aut elektrycznych, zachowa wiele pomysłów stylistycznych z samochodu koncepcyjnego. Auto, które trafi do produkcji seryjnej będzie oferowało zmienny układ foteli, łączność ze światem zewnętrznym i będzie mogło poruszać się w trybie automatycznym.

Rozszerzenie gamy aut elektrycznych jest częścią Strategii 2025 Volkswagena, która zakłada wprowadzenie do tego czasu ponad 30 modeli elektrycznych.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Volkswagen | samochody elektryczne | technologie | motoryzacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy