Drony zamiast fajerwerków? To niekoniecznie dobra informacja
Drony to nowoczesne urządzenia mające naprawdę szerokie zastosowanie. Od działań bojowych po fotografię — a od niedawna również i marketing. W celach reklamowych użyto pół tysiąca dronów, które w przyszłości mogą zastąpić fajerwerki.
Spece od marketingu i reklamy prześcigają się w wykorzystywaniu najnowszych trendów na potrzeby swojego produktu czy usługi. Tak było na przykład z mediami społecznościowymi, a do kategorii „must have” dołączają powoli drony. Bezzałogowe urządzenia sterowane zdalnie są zdolne do naprawdę wielu czynności — nie tylko bojowych czy fotograficznych. Jedną z nich jest rozświetlenie nocnego nieba i współtworzenie wspaniałej choreografii reklamowej.
W Nowym Jorku odbył się pokaz 500 dronów wyposażonych w specjalne światła. Choreografia tego technologicznego „występu” odnosiła się do popularnej gry Candy Crush, która właśnie świętuje swoje dziesięciolecie. Jak przyznał Fernando Romano, szef marketingu gry, zależało im na wykorzystaniu nieba jako największego ekranu świata.
Organizatorzy akcji musieli zmierzyć się nie tylko z wymaganiami logistycznymi takiego przedsięwzięcia, lecz również prawnymi. W Nowym Jorku zabrania się korzystania dronów w przestrzeni miejskiej. Z pomocą przyszła w tym wypadku rzeka Hudson, a konkretniej jej przeciwległe wybrzeże i New Jersey — to tam odbył się pokaz, podczas gdy zainteresowani mogli oglądać go z Manhattanu.