Reklama

Futuresource Consulting: Samsung pozostaje liderem rynku soundbarów

Według danych ogólnoświatowej firmy badawczej Futuresource Consulting, soundbary Samsung już po raz siódmy z rzędu są najchętniej kupowane na świecie.

Soundbary koreańskiego giganta pojawiły się na rynku światowym stosunkowo niedawno. Pierwszy model zadebiutował w 2008 roku podczas targów Consumer Electronics Show (CES).  Zaprojektowano je w kalifornijskim studiu Audio Lab, w którym światowej klasy inżynierowie dźwięku wykorzystują zaawansowane technologie, aby zapewnić jak najbardziej optymalne i wypełniające pomieszczenie brzmienie.

Na rynku można spotkać dwa typy soundbarów - jednoelementowe, typu All-in-One oraz bardziej złożone - dostępne w zestawie z subwooferem, czyli dodatkowym głośnikiem niskotonowym. Jednak, jak wynika z wewnętrznych danych sprzedażowych Samsung, konsumenci znacznie częściej wybierają soundbary w zestawie - stanowią one aż 92 proc. sprzedaży tych produktów.

Reklama

Co więcej, jak wynika z najnowszych obserwacji rynkowych firmy Samung, konsumenci coraz częściej decydują się na zakup soundbarów ze średniej i wyższej półki. W okresie od stycznia do kwietnia 2020 roku średnia cena rynkowa kupowanego soundbara wynosiła 1255 PLN, podczas gdy w tych samych miesiącach w 2021 roku - 1407 PLN. Największy wzrost sprzedażowy zanotowały soundbary pochodzące z segmentu cenowego 1500-2500 PLN - z nieco ponad 27 proc. do ponad 35 proc.

Soundbary praktycznie zastąpiły na rynku kino domowe - składające się z kilku sporej wielkości kolumn i amplitunera. W przeciwieństwie do tych wieloelementowych zestawów, soundbary to urządzenia o minimalistycznym wzornictwie, które nie wymagają skomplikowanej instalacji. Wystarczy podłączyć przewód do prądu, a połączenie z telewizorem jest bezprzewodowe - odbywa się za pomocą sieci Wi-Fi lub technologii Bluetooth.

Do tej pory, aby spotęgować dźwięk, trzeba było przełączyć ścieżkę audio z telewizora na soundbar. Samsung poszedł o krok dalej i zaproponował łączenie możliwości obu urządzeń. Funkcja Q-Symphony w sprzęcie Samsunga sprawia, że brzmienie pochodzące z głośników telewizora synchronizuje się z głośnikami soundbara. Tym samym widzowie mogą liczyć na pełnię wrażeń audiowizualnych, a z każdej strony otoczy ich harmonijne brzmienie. 

Soundbary Q-Serii oferują także specjalne rozwiązania dla graczy - funkcję Tryb Gry Pro. Ponadto soundbar automatycznie synchronizuje się z telewizorem i włącza Tryb Gry Pro od razu po uruchomieniu konsoli.


INTERIA.PL/informacje prasowe
Dowiedz się więcej na temat: soundbar | samsung

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy