Rośnie sprzedaż telewizorów 3D w Polsce

Nie widać jeszcze boomu treści 3D ani w Polsce, ani na świecie, ale sprzęt sprzedaje się coraz lepiej - przynajmniej według danych sklepu NEO24.pl. Podobno w stosunku lipiec-sierpień sprzedaż płaskich paneli z obsługą obrazu trójwymiarowego wzrosła o 100 proc., a ceny spadły o 10 proc.

- Jeszcze w czerwcu, kiedy telewizory 3D były nowością na polskim rynku, ich średnia cena wynosiła około 5 tys. zł. Dziś można je kupić za około 4,5 tys. zł. - powiedział Karol Darski, ekspert sklepu internetowego NEO24.pl.

Wzrosty na poziomie kilkudziesięciu procent notują też duże sieci marketów, takie jak Saturn czy Media Markt. W ciągu miesiąca Polacy mieli kupić kilka tysięcy paneli 3D o wartości około 10 mln złotych. - W naszym przypadku wysoka sprzedaż stała się możliwa dzięki rozszerzeniu asortymentu. Po 50- i 65-calowych plazmach wprowadziliśmy modele o przekątnej 42 i 46 cali - powiedział Radosław Jaworski z Panasonic Marketing Europe GmbH.

To ciekawe informacje, biorąc pod uwagę, że nawet po spadku cen telewizory i odtwarzacze Blu-ray 3D są nadal dość drogie - szczególnie w zestawieniu z faktem, że ilość treści, jaką możemy na nich podziwiać w trójwymiarze, jest póki co bardzo mocno ograniczona.

Reklama

Zanim to się nie zmieni i nie pojawi się pierwszy polski kanał 3D na podobieństwo angielskiego Sky 3D, a półki sklepowe nie będą uginać się od filmów na Blu-ray 3D, nie ma szans na prawdziwy boom 3D.

HDTVmania.pl
Dowiedz się więcej na temat: blu-ray | Telewizor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy