Branża samochodowa wrzuca z Intelem wyższy bieg
Intel zamierza zwiększyć innowacyjność branży samochodowej, a krokiem w tym kierunku jest prezentacja nowej rodziny rozwiązań sprzętowych i programowych o nazwie Intel In-Vehicle Solutions.
Grupa Internet of Things Intela w pierwszym kwartale br. osiągnęła przychody w wysokości 482 mln dol., co daje wzrost o 32 proc. w stosunku do analogicznego kwartału ubiegłego roku. Jest to spowodowane dużym popytem na systemy samochodowej informacji i rozrywki (IVI - in-vehicle infotainment). Intel wierzy, że technologia, która będzie stanowić przyszłość motoryzacji, musi rozwijać się jeszcze szybciej niż dotychczas, a przez badania, inwestycje i nowe produkty firma może pomóc branży w ukształtowaniu pojazdów przyszłości i szybszym wprowadzeniu rewolucyjnych rozwiązań na rynek.
- Aby jeszcze bardziej wzmocnić partnerstwo technologiczne Intela z branżą motoryzacyjną i przygotować się na przyszłość, łączymy bogactwo naszego doświadczenia w elektronice użytkowej i rozwiązaniach IT dla firm z inwestycjami motoryzacyjnymi w rozwój produktu, współpracę z firmami z branży i przełomowe prace badawcze. Naszym celem jest napędzanie ewolucji od dostępnych dzisiaj w samochodach funkcji zwiększających wygodę do jutrzejszych zaawansowanych funkcji bezpieczeństwa i, ostatecznie, możliwości autonomicznej jazdy - powiedział Doug Davis, wiceprezes Intela, grupa Internet of Things.
Intel In-Vehicle Solutions to rodzina produktów sprzętowych i programowych stworzona po to, by umożliwić producentom samochodów i dostawcom komponentów szybsze oraz łatwiejsze wprowadzanie do pojazdów rozwiązań pożądanych przez klientów, przy jednoczesnej redukcji kosztów ich tworzenia. Rodzina produktów obejmuje szeroką gamę modułów obliczeniowych, zintegrowane oprogramowanie w postaci systemu operacyjnego wraz z oprogramowaniem pośredniczącym, a także zestawy narzędzi deweloperskich.
Intel szacuje, że dzięki wykorzystaniu jego standaryzowanej platformy, opartej na zintegrowanym i sprawdzonym sprzęcie wraz z oprogramowaniem, czas budowy samochodowego systemu informacji i rozrywki skróci się o ponad 12 miesięcy, a koszty zmniejszą nawet o 50 proc., pozwalając producentom samochodów na przesunięcie zasobów do pracy nad innowacjami technologicznymi i zwiększaniem komfortu w samochodzie.
Pierwsze dostępne produkty przeznaczone są do systemów IVI z zaawansowanymi funkcjami wspomagania kierowcy, natomiast przyszłe produkty będą tworzone z myślą o zaawansowanych rozwiązaniach takich jak samochody autonomiczne lub samosterujące.Badania w dziedzinie motoryzacji opracowane przez Intela sprawdzają, w jaki sposób technologia może doprowadzić do powstania nowych rozwiązań, dzięki którym nasze samochody będą wiedzieć, kim jesteśmy i dostosują się do nas, ułatwią prowadzenie oraz pomogą nam w bezpieczniejszym i sprawniejszym dotarciu do celu.
Projekt badawczy Personal Vehicle Experience ma na celu zrozumienie pozytywnych i negatywnych emocji odczuwanych przez ludzi podczas korzystania z samochodów. Jego zadaniem jest odkrycie, czego ludzie oczekują od swoich aut i jak samochody mogą bardziej się dostosowywać, lepiej przewidywać i komunikować z kierowcami i otoczeniem.
Intel rozumie, że bezpieczeństwo jest najważniejszym elementem motoryzacyjnej przyszłości. Projekt badawczy Secure My Connected Car w Intelu skupia się na zrozumieniu wyzwań i zagrożeń związanych z samochodem podłączonym do sieci. Projekt prezentuje potencjalne zagrożenia dla systemu telemetrycznego w samochodzie i pokazuje, jak ochrona pamięci może obronić kluczowy sprzęt i oprogramowanie w pojeździe. Technologia ta może być następnie sparowana z białą listą opracowaną przez McAfee i oferowaną przez Intel Security, aby w pełni zabezpieczyć podłączony samochód.
Etnografowie, antropolodzy i inżynierowie Intela pracują nad różnymi projektami badawczymi mającymi na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach oraz zdobycie wiedzy o najbezpieczniejszych i najbardziej intuicyjnych sposobach interakcji kierowców z pojazdami. Zaawansowane wykrywanie, przetwarzanie oraz wzajemnie połączone dane zrewolucjonizują sposób, w jaki ludzie podróżują i kontaktują się ze sobą.W 2012 roku Intel ustanowił fundusz Intel Capital Connected Car Fund o kapitale 100 mln dol., aby przyspieszyć przejście przemysłu motoryzacyjnego do bezproblemowej łączności między pojazdem i urządzeniami elektroniki użytkowej, a także wspierać nowe technologie, które w przyszłości pozwolą na uzyskanie możliwości jazdy autonomicznej. Najnowsza inwestycja funduszu Intela to ZMP - twórcy platformy jazdy autonomicznej oraz pojazdów połączonych z czujnikami, radarami i kamerami, które będą miały kluczowe znaczenie dla przyszłości prowadzenia samochodów.
Dodatkowe inwestycje motoryzacyjne Intel Capital obejmują firmy CloudMade, dostawcę usług agregacji danych i łączności z chmurą niezbędnych dla przyszłych rozwiązań IVI; Mocana, która zapewnia bezpieczeństwo platformy IVI dzięki mobilnemu rozwiązaniu osłony aplikacji; oraz Tobii Technology, która stosuje technologię sterowania elektroniką za pośrednictwem śledzenia ruchu gałek ocznych.Popyt przekształca motoryzacyjny łańcuch dostaw, a producenci samochodów muszą nadążać za innowacjami technologicznymi. Intel inwestuje w technologię, by zapewnić dostępność rozwiązań mogących sprostać dzisiejszym oczekiwaniom klientów, a także wesprzeć ewolucję samochodu tak, aby lepiej informował, pomagał i, ostatecznie, wyręczał kierowcę.
W tym celu Intel ogłosił, że będzie współpracować ze swą spółką zależną Wind River, jak również z firmami Green Hills Software, Mobica, Symphony Teleca, QNX i XSe, oferując rozwiązania i usługi dla producentów samochodów stosujących Intel In-Vehicle Solutions, by mogli szybko dostarczyć na rynek własne rozwiązania.
Intel nadal współpracuje z producentami samochodów przy pracach badawczo-rozwojowych, a technologia Intela stosowana jest w Navigation System Professional we wszystkich pojazdach firmy BMW, w systemie informacji i rozrywki Infiniti InTouch w Infiniti Q50 oraz w Driver Information System w nowym modelu Hyundai Genesis 2015.