Pierwsza w pełni bezobsługowa linia paryskiego metra
Siemens oddał do użytku pierwszą w pełni zautomatyzowaną linię metra w Paryżu. System ten obsługuje 25 stacji linii nr 1 i pozwala na przejazd pociągu bez obsługi maszynisty.
Prace modernizacyjne prowadzone były bez konieczności wyłączenia linii z eksploatacji.
Zainstalowany system pozwala na szybsze i częstsze kursowanie pociągów, które nie wymagają obsługi maszynistów. Zmiany wprowadzane są sukcesywnie, tak by na początku 2013 roku wszystkie z 49 składów były w pełni wyposażone w nowoczesne układy sterownicze Siemensa. System pozwala na dostosowanie ruchu pojazdów do potrzeb i ilości pasażerów w danej chwili. Jest to szczególnie istotne podczas odbywających się imprez masowych, takich jak targi czy zawody sportowe. Ruch pociągów kontrolowany jest z centrum zarządzania ruchem. Wszystkie 25 stacji linii nr 1 zostały wyposażone w nowoczesne systemy bezpieczeństwa oraz nowe drzwi awaryjne na peronach.
System automatyki Trainguard MT CBTC umożliwia uzyskanie znacznych oszczędności. Zainstalowane wcześniej urządzenia na linii nr 14 paryskiego metra pozwoliły zaoszczędzić 15 procent energii elektrycznej rocznie. Trainguard MT CBTC jest używany przez wiele linii metra na świecie. Sterowniki Siemensa pracują na linii L w Nowym Jorku, linii nr 9 w Barcelonie, linii nr 4 w Sao Paulo, linii 1 w Algierze. Zamówienie na system zostało złożone także przez Metro w Budapeszcie.