Kolejna asteroida przeleci bardzo blisko Ziemi

Już w najbliższy poniedziałek, 27 czerwca, nowo odkryta asteroida będąca wielkości średniego domu przeleci zaledwie w odległości 17 tysięcy kilometrów od powierzchni Ziemi. To 23 razy bliżej niż odległość Księżyca od naszej planety.

Już w najbliższy poniedziałek, 27 czerwca, nowo odkryta asteroida będąca wielkości średniego domu przeleci zaledwie w odległości 17 tysięcy kilometrów od powierzchni Ziemi. To 23 razy bliżej niż odległość Księżyca od naszej planety.

Asteroida oznaczona jako 2011 MD została odkryta zaledwie kilka dni temu - 22 czerwca - przez parę automatycznych teleskopów LINEAR mieszczących się w USA, w stanie Nowy Meksyk. Teleskopy te zajmują się właśnie przeczesywaniem nieba w poszukiwaniu asteroid zmierzających w kierunku Ziemi, lub takich, które przelecą w niewielkiej odległości od niej.

Według dotychczasowych obliczeń asteroida ta ma mieć od 9 do 45 metrów szerokości. Naukowcy uspokajają, że obiekt tych rozmiarów, nawet jeśli będzie zmierzał ku powierzchni naszej planety - ulegnie prawie całkowitemu spaleniu w atmosferze - pozostawiając za sobą kilka meteorytów.

Mimo wszystko będzie ona na tyle duża, że wszyscy wyposażeni nawet w niewielkie teleskopy miłośnicy podglądania nieba będą mogli obejrzeć przelot 2011 MD.