Koniec manualnych skrzyń biegów

Jeszcze do niedawna prawdziwe samochody sportowe obowiązkowo wyposażone musiały być w skrzynie manualne. Jednak ogromny postęp jaki dokonał się w dziedzinie skrzyń dwusprzęgłowych sprawił, że tego typu konstrukcje możemy znaleźć w coraz większej liczbie samochodów super sportowych. Duże zainteresowanie klientów i wiele zalet tego typu skrzyń sprawia, że niektóre marki myślą o całkowitym wyeliminowaniu manuali.

Jeszcze do niedawna prawdziwe samochody sportowe obowiązkowo wyposażone musiały być w skrzynie manualne. Jednak ogromny postęp jaki dokonał się w dziedzinie skrzyń dwusprzęgłowych sprawił, że tego typu konstrukcje możemy znaleźć w coraz większej liczbie samochodów super sportowych. Duże zainteresowanie klientów i wiele zalet tego typu skrzyń sprawia, że niektóre marki myślą o całkowitym wyeliminowaniu manuali.

Jeszcze do niedawna prawdziwe samochody sportowe obowiązkowo wyposażone musiały być w skrzynie manualne. Jednak ogromny postęp jaki dokonał się w dziedzinie skrzyń dwusprzęgłowych sprawił, że tego typu konstrukcje możemy znaleźć w coraz większej liczbie samochodów super sportowych. Duże zainteresowanie klientów i wiele zalet tego typu skrzyń sprawia, że niektóre marki myślą o całkowitym wyeliminowaniu manuali.

Jedną z nich jest znane z szacunku do tradycji i sprawdzonych rozwiązań Ferrari. Włoską markę do podjęcia takiej decyzji skłania coraz więcej czynników. Jednym z nich jest znaczny spadek zainteresowania klientów skrzyniami manualnymi na rzecz skrzyń dwusprzęgłowych. Za przykład posłużyć może tu California oferowana na rynek brytyjski. W ubiegłym roku na Wyspach sprzedanych zostało 260 egzemplarzy tego modelu z czego tylko jeden na prośbę klienta wyposażony został w ręczną skrzynie biegów. Podobnie rzecz wygląda w przypadku Ferrari 599, które przez pięć lat produkcji ani razu nie zostało wyposażone na życzenie klienta w skrzynię obsługiwaną w tradycyjny sposób.

Reklama

Co sprawia, że skrzynie dwusprzęgłowe cieszą aż takim powodzeniem. Zalet jest naprawdę dużo. Po pierwsze kierowcy super samochodów wyposażonych w takie rozwiązanie podczas ruszania nie muszą martwić się o to czy nieumiejętne posługiwanie się sprzęgłem nie doprowadzi do jego uszkodzenia. Po drugie czas zmiany przełożenia odbywa się ułamku sekund, co korzystnie wpływa na osiągi auta, ale także spalanie paliwa.

Inna sprawą, która ma może nieco mniejsze znaczenie w samochodach sportowych jest komfort podróżowania. Najbardziej dopracowane skrzynie dwusprzegłowe oferowane dzisiaj przez wielu producentów dokonują zmian biegów w sposób praktycznie nieodczuwalny dla kierowcy i pasażerów.

Niestety era klasycznych Ferrari dawno już minęła i dzisiejsze modele pod względem zaawansowania bardziej przypominają samoloty myśliwskie niż samochody sportowe znane jeszcze sprzed kilku lat. Choć charakterystyczne, piękne lewarki ręcznych skrzyń biegów znane ze starszych modeli zniknął z kabin współczesnych włoskich bolidów, to jednak decyzję tę należy uznać za rozsądną nie tylko z finansowego punktu widzenia, ale także ich funkcjonalności i wpływu na osiągi, dla których kupuje się super samochody.

Znając Ferrari nie zdziwimy się jeśli w ich ofercie dostępna będzie opcja wyposażenia samochodu w ręczną przekładnie na specjalne zamówienie. Oczywiście za dodatkową opłatą.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy