Siłowniki odporne na ekstremalne temperatury

Baterie litowo-jonowe ulegają degradacji ze względu na proces transferu jonów między elektrodami, co uszkadza ich strukturę. Okazuje się jednak, że proces ten można kontrolować i w ten sposób tworzyć odporne na ekstremalne temperatury siłowniki.

Baterie litowo-jonowe ulegają degradacji ze względu na proces transferu jonów między elektrodami, co uszkadza ich strukturę. Okazuje się jednak, że proces ten można kontrolować i w ten sposób tworzyć odporne na ekstremalne temperatury siłowniki.

Baterie litowo-jonowe ulegają degradacji ze względu na proces transferu jonów między elektrodami, co uszkadza ich strukturę. Okazuje się jednak, że proces ten można kontrolować i w ten sposób tworzyć odporne na ekstremalne temperatury siłowniki.

Inżynierowie z MIT poszukując nowych materiałów na tworzenie elementów mechanicznych działających w ekstremalnie wysokich temperaturach (na przykład w silnikach odrzutowych, czy robotach dokonujących inspekcji elektrowni atomowych) postanowiło sięgnąć właśnie po efekt, który jest negatywny w akumulatorach.

Reklama

Jeśli jednak użyć odpowiednich tlenków, między którymi przepływają jony tlenu (czyli zasadniczo zachodzi swego rodzaju oddychanie) okazuje się, że poruszają się one pod wpływem tego efektu tak znacznie i w tak kontrolowany sposób, że można je wykorzystać jako siłowniki zdolne do pracy w temperaturach przekraczających 500 stopni Celsjusza.

Źródło/Zdj.:

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy