Roskosmos wkracza w serwisy społecznościowe
W miniony piątek Roskosmos (Rosyjska Federalna Agencja Kosmiczna) uruchomił swój oficjalny profil na Facebooku i Twitterze.

Rosyjska Federalna Agencja Kosmiczna Roskosmos poinformowała, że w celu poprawy komunikacji ze społeczeństwem uruchomiła oficjalny profil w popularnych serwisach społecznościowych Facebook i Twitter."Utworzenie oficjalnych profili społecznościowych wspomoże bieżący kontakt między Roskosmosem a Rosjanami, a także pomoże przekazywać informacje o przemyśle kosmicznym szerokiej publiczności", czytamy w oświadczeniu Agencji.Na profilu Twitter (@fka_roskosmos) można już było śledzić przebieg codziennych prac na Międzynarodowej Stacji Kosmicznej. Posty ukazują się jednak tylko w języku rosyjskim.Inną aktywnością internetową rosyjskiej agencji jest umieszczenia nagrań i filmów w serwisie YouTube. Przez ostatnie 4 lata Agencja umieściła tam ponad 1000 nagrań.Wzorem aktywności w internecie i mediach społecznościowych pozostaje amerykańska agencja NASA. Obecna tam od lat, posiada ponad 100 kont twitterowych, w tym osobne dla najważniejszych misji kosmicznych, jak Curiosity czy Opportunity. Jej strony internetowe były wielokrotnie nagradzane za przystępność i użyteczność. W 2008 NASA otrzymała również nagrodę za internetową transmisję z lądowania misji Phoenix. W internecie aktywnych jest też 39 astronautów.Źródło informacji (RIA Nowosti)Hubert Bartkowiak