Chińczycy nie chcą iPhone'a

Chińczycy nie są zainteresowani komórką opatrzoną logo firmy Steve'a Jobsa. Sieć China Unicom od dnia premiery urządzenia, która miała miejsce pod koniec października, sprzedała mniej niż 100 tysięcy sztuk iPhone'a.

Operator zdawał sobie sprawę, że iPhone nie będzie hitem sprzedaży. Po intensywnej kampanii reklamowej rozpoczętej w pierwszym dniu dostępności telefonu w salonach, w ciągu kolejnych pięciu dni sprzedano zaledwie 5 tysięcy telefonów.

Mimo że wskaźniki sprzedaży nieco wzrosły w ostatnim czasie, na tle optymistycznych oczekiwań nadal wypadają słabo. Unicom zakupił aż 5 milionów iPhone'ów. Telefony zostały w Chinach pozbawione niektórych bardzo ważnych funkcji, jak choćby obsługi sieci bezprzewodowych WiFi. Ta sytuacja oznacza, że jeżeli którykolwiek z posiadaczy telefonu Apple zapragnąłby cokolwiek pobrać z sieci, musiałby liczyć się z ogromnymi kosztami. Ponadto, zablokowane urządzenie kosztuje więcej niż takie samo bez blokady. Chińczycy kupują więc swoje iPhone'y w Hong Kongu oszczędzając 200 dolarów.

Reklama

Apple lepiej wypadło na rynku południowo koreańskim, gdzie w przedsprzedaży zamówiono 60 tysięcy iPhone'ów.

PCArena.pl
Dowiedz się więcej na temat: Chińczycy | iPhone
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama