Droga polska telekomunikacja

Usługi telekomunikacyjne w Polsce są nadal mało atrakcyjne - jesteśmy w ogonie pod względem liczby szybkich łączy internetowych oraz w czołówce pod względem kosztów stacjonarnych usług telefonicznych - czytamy w "Gazecie Prawnej".

Jak podaje "Gazeta Prawna", powołując się na 12. doroczny raport Komisji Europejskiej poświęcony telekomunikacji, polską telekomunikację dużo dzieli od średniej europejskiej.

Największa różnica występuje w szerokopasmowym dostępie do internetu, zauważa "Gazeta Prawna" i przytacza dane z raportu: w październiku 2006 roku dostęp do szybkich łączy miało 4,5 proc. Polaków, co dawało nam trzecią pozycję od końca w europejskim rankingu. Średnia w krajach Unii Europejskiej to 15,7 proc.

Także rozmowy telefoniczne nie należą do najtańszych - średni miesięczny koszt uwzględniający abonament oraz tzw. koszyk standardowych połączeń kosztuje 42,38 euro. Drożej jest tylko w Irlandii, Belgii i Finlandii. Koszt używania telefonu przez biznes wynosi średnio 73,29 euro miesięcznie i jest równy średniej w UE - zauważa "Gazeta Prawna".

Reklama

Rozwój telefonii komórkowej w Polsce był na przełomie III i IV kwartału niższy niż średnia europejska, która wynosiła 103,2 proc. Polacy nie korzystają także z przenoszenia numerów w telefonii komórkowej - do połowy stycznia 2007 roku liczba ta wynosiła 37,8 tys. - podaje "Gazeta Prawna".

Media2
Dowiedz się więcej na temat: telekomunikacja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama