Najpotężniejsze silniki odrzutowe w historii już zainstalowane w Boeingu 777-9X

Rok temu General Electric przetestowało W Boeingu 747 największy i najpotężniejszy silnik lotniczy, jaki został kiedykolwiek skonstruowany. Teraz dwa silniki GE9X zostały zainstalowane w najnowszym samolocie Boeing 777-9X.

Najpotężniejsze silniki odrzutowe w historii już zainstalowane w Boeingu 777-9X
Najpotężniejsze silniki odrzutowe w historii już zainstalowane w Boeingu 777-9XGeekweek

Będzie to najnowocześniejszy w historii lotnictwa i bezkonkurencyjny samolot pasażerski, który nie do poznania odmieni świat powietrznych podróży po całej naszej pięknej planecie. Silniki GE9X zapewnią mu ultra daleki zasięg przy ogromnych oszczędnościach na paliwie. Co najważniejsze, będzie to nie tylko najbardziej ekologiczny silnik tego typu na świecie, ale również najcichszy.

W silniku GE9X średnica wentylatora wynosi aż 330 centymetrów, a generowany ciąg dochodzi do 110 000 funtów, co przekłada się na 445 kN. General Electric zapewnia, że innowacyjny silnik będzie tak niezawodny jak model GE90-115B. Inżynierowie Boeinga będą teraz przeprowadzali testy naziemne silników na samolotach 777-9X i 777-10X.

Co ciekawe, duży udział w projektowaniu tego silnika mieli polscy inżynierowie z Engineering Design Center (EDC) w Warszawie. Polacy będą też zajmowali się serwisowaniem tych silników w budowanym przez General Electric Aviation i Lufthansa Technik centrum serwisowania silników w Środzie Śląskiej. Ma on być najnowocześniejszym tego typu obiektem na świecie. Pracę znajdzie w nim ponad 600 osób, w tym wysoko wykwalifikowanych inżynierów. Obiekt ma zostać otwarty w pierwszym kwartale tego roku.

Najnowsze silniki od General Electric zostały do tej pory przetestowane pierwszy raz w powietrzu w styczniu 2018 roku dzięki Boeingowi 747, który odbył lot nad lotniskiem w Victorville w Kalifornii. Najważniejsze sceny z tego testu możecie zobaczyć na powyższym filmie.

Źródło: GeekWeek.pl/Boeing/General Electric / Fot. General Electric/Boeing

Geekweek
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas