Pękająca obudowa w Xperii arc - co dalej?
Jakiś czas temu świat obiegła niepokojąca informacja o pękającej obudowie w Sony Ericssonie Xperia arc. Według ostatnich doniesień, z wadą fabryczną boryka się bardzo duża liczba urządzeń, a pomiędzy użytkownikami trwają spory, w jaki sposób zareaguje producent na ten poważny problem.
Niestety to nie koniec problemów z Xperią arc. Już podczas pierwszych testów tego smartfona, wiele osób narzekało na niewystarczająco dobrą jakość wykonania w telefonie tej klasy. Okazuje się, że zarzuty te nie były bezpodstawne, a kolejna wada telefonu dotyczy właśnie obudowy. Przypadłość ta objawia się tylko na przednim panelu, w miejscu gdzie zlokalizowany został czujnik światła. Jest to jeden z najsłabszych punktów Xperii i właśnie w tym miejscu prawie połowa użytkowników zaobserwowała niepokojące pęknięcie.
Oczywistą sprawą jest, że większość użytkowników, która spotkała się z tym problemem nie zamierza tej sprawy tak pozostawić. Osobiście uważam, że w tak drogim urządzeniu, które jest w dodatku modelem flagowym, reprezentującym całą linię producenta takie niedopatrzenia w ogóle nie powinny mieć miejsca. Jak Sony Ericsson zamierza rozwiązać ten niemały problem?
Okazuje się, że japońsko-szwedzka spółka zauważyła błąd, a poszkodowani użytkownicy nie będą musieli walczyć o swoje prawa. Dotarła do nas informacja, że wszystkie autoryzowane serwisy Sony Ericssona w Polsce i na świecie będą musiały w ramach gwarancji wymienić wadliwą ramkę. Wystarczy jedynie zgłosić usterkę, a serwis zobowiązany będzie bezpłatnie wymienić uszkodzoną część.
Przedni panel zostanie wymieniony na nowy (i według producenta trwalszy) również w przypadku, gdy problem nie został zgłoszony, ale telefon trafi na gwarancję z powodu innej usterki. Wszystkie osoby, które już teraz chcą dokonać wymiany obudowy w ramach gwarancji powinny w pierwszej kolejności skontaktować się z centrami serwisowymi (Regenersis, W-Support), aby uzyskać szczegółowe informacje na temat wymiany wadliwego elementu.
Tomasz