Reklama

Fałszywy SMS z Lidla - pod sklep podszywają się oszuści

Zespół CERT Polska poinformował na swoim twitterze o szkodliwej kampanii internetowej podszywającej się pod sklepy Lidl.


W komunikacie opublikowanym na profilu społecznościowym CERT Polska możemy wyczytać, że zespół zaobserwował kampanię podszywającą się pod sieć sklepów Lidl. Cyberprzestępcy udostępniają fałszywe reklamy oraz rozsyłają spreparowane wiadomości informujące o rzekomym przyznaniu kuponu na zakupy. W rzeczywistości link do aktywacji kuponu, kieruje wprost do przysłowiowej paszczy lwa, którą w tym przypadku jest groźny wirus z gatunku Malware.

Kampania jest skierowana przeciwko użytkownikom urządzeń mobilnych pracujących na systemie Android. Nieświadome zainstalowanie wirusa może skutkować kradzież środków z kart płatniczych i przejęciem całkowitej kontroli nad urządzeniem.  

Reklama

Okres pomiędzy świętami Bożego Narodzenia, a nowym rokiem jest często wykorzystywany przez cyberprzestępców. To właśnie wtedy większość z nas dokonuje dużych zakupów, a wciąż nadszarpnięty budżet skłania do skorzystania z promocyjnych ofert. Warto zatem pamiętać by zawsze dokładnie sprawdzać faktycznie źródło danej reklamy oraz przychodzącej do nas wiadomości, a przede wszystkim nie reagować pochopnie. Zamiast tańszych zakupów, może to skutkować utratą wszelkich środków do życia.  

CERT Polska to pierwszy powstały w Polsce zespół reagowania na incydenty komputerowe (z ang. Computer Emergency Response Team).

INTERIA.PL

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama