IFA 2011 upływa pod znakiem 3D

Tegoroczne targi IFA, odbywające się w Berlinie, po raz kolejny nie zaskakują. Najwięksi producenci elektroniki użytkowej stawiają na telewizory i wszechobecny trójwymiar.

Przyglądając się produktom prezentowanym na największych, europejskich targach elektroniki konsumenckiej trudno oprzeć się wrażeniu, że pojęcie rozszerzonej rzeczywistości zyskało zupełnie nowe znaczenie.

Oprócz rzeczywistych ludzi na targach otaczają nas również ci wyglądający nieśmiało z telewizorów. Dzięki przetwarzaniu obrazu w czasie rzeczywistym, wielu wystawców postawiło na zabawę "zobacz siebie w trójwymiarze". 3D jest do tego stopnia wszechobecne, że firma LG postanowiła wręczać swoim gościom przy wejściu specjalne okulary. Ich ciągłe ściąganie byłoby bez sensu.

Jak co roku w Berlinie zobaczyć można największych producentów, którzy aż do przesady epatują przepychem na swoich stoiskach. Mniejsi wystawcy starają się przykuć uwagę zwiedzających dzięki pięknym hostessom. Kryzys jednak chyba się skończył, bowiem jest ich naprawdę niewiele.

Reklama

Więcej na temat targów IFA 2011 w naszym Raporcie Specjalnym

Hala zarezerwowana dla wspomnianego wyżej LG robi największe wrażenie. Firma ta zdecydowała się na stworzenie osobnej sali z ogromnymi ekranami wyświetlającymi filmy w 3D. Na stoiskach można spróbować swoich sił w roli kierowcy rajdowego - oczywiście na ruchomym fotelu i z założonymi okularami.

Co ciekawe, na targach niewiele jest nowych tabletów oraz urządzeń mobilnych, które mogłyby przykuć uwagę. Z reguły tej wybija się jedynie najnowszy tablet Toshiby, który jest obecnie najcieńszym tego typu urządzeniem na rynku. Można zatem uznać, że większa część producentów zaczyna odpuszczać ten rynek i poszukiwać nisz, na których mają szanse na dominacje. Z drugiej strony, urządzenia tego typu mogą czekać na swoją premierę do początku 2012 roku, kiedy to odbywają się targi urządzeń mobilnych w Barcelonie.

Wyraźny jest również kierunek rozwoju nawigacji samochodowych. Producenci widząc zapewne coraz większą popularność aplikacji do nawigowania na smartfony, postanowili postawić na bezpieczną integrację z usługami internetowymi. Przykładem może być tutaj firma TomTom, która wbudowała w swoje urządzenie takie usługi jak np. TripAdvisor. Dzięki nim możliwe jest poznanie lokalizacji najbliższych hoteli, barów i innych ważnych punktów. Po przeczytaniu recenzji i zarezerwowaniu pokoju, nawigacja prowadzi automatycznie do wybranego punktu. Na koniec użytkownik może poinformować przyjaciół o swoich planach na twitterze.

Tegoroczne targi IFA opierają się zatem na osiągnięciach techniki w dziedzinie efektów 3D - zarówno tych dostępnych po założeniu okularów, jak i tych, które ich nie wymagają. Na przełomowe urządzenia mobilne przyjdzie nam poczekać do targów w Barcelonie, a teraz odnosi się wrażenie, że branża elektroniki użytkowej przechodzi powolną ewolucję istniejących już pomysłów.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy