Netflix powoli przywraca wyższą jakość wideo swoich materiałów

Na początku pandemii popularny serwis sVOD postanowił obniżyć jakość przesyłania strumieniowego na czas epidemii koronawirusa. Niektórzy użytkownicy zauważają jednak powrót wysokiej jakości obrazu.

Szalejąca epidemia groźnego wirusa COVID-19 zmusiła wielu Europejczyków do pozostania w domu. Izolacja w wielu przypadkach oznacza zdalną pracę, naukę poprzez internet, ale także zwiększone zapotrzebowanie na przepływ wiadomości i treści wideo.

Biorąc to pod uwagę, Netflix poinformował, że obniża jakość przesyłania strumieniowego w Europie. Wpływ na tę decyzję miał przede wszystkim apel komisarza UE ds. rynku wewnętrznego Thierry’ego Bretona, który wezwał największe platformy streamingowe i telekomunikacyjne do ograniczenia wykorzystania przepustowości podczas trwającej epidemii koronawirusa.

Reklama

Wszystko jednak wskazuje, że popularny serwis sVOD wraca do wcześniejszych standardów. Niektórzy użytkownicy z Niemiec, Norwegii czy Danii,  informują w e-mailach, że zauważyli powrót do oryginalnej, wysokiej jakości materiałów.

Warto jednak pamiętać, że są to poszczególne przypadki, a Netflix nie potwierdził jeszcze oficjalnie tej informacji. 

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Netflix | sVOD | koronawirus
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy