Sprytne sztuczki kablówek

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przyjrzał się dokładnie praktykom polskich telewizji kablowych. Wyniki są zatrważające, operatorzy coraz częściej dopuszczają się do łamania praw klientów.

"Gazeta Prawna" zainteresowała się działalnością telewizji kablowych. Okazuje się, że nieuczciwe zagrania wobec klientów to dość powszechne zachowanie operatorów kablowych, z usług których korzysta już kilka milionów Polaków.

UOKiK przyznaje, że wielokrotnie interweniował u operatorów kablowych, którzy stosowali nieuczciwe zagrania. Najczęstsze grzechy operatorów to m.in. podwyższanie abonamentu bez wcześniejszego uprzedzenia oraz zmiana oferty programowej bez łatwo dostępnej dla klientów informacji.

Reklama

Przypomnijmy, że w obu przypadkach, jeśli klient nie zgadza się z wprowadzonymi zmianami, można rozwiązać umowę z operatorem bez ponoszenia kar. Dlatego też operatorzy uciekają się do sprytnych sztuczek - informacje o zmianach zamieszczają w niewidocznych miejscach (np. na własnych kanałach informacyjnych czy w ogłoszeniach umieszczanych na budynkach). Jeśli decydują się zamieścić je w rachunkach, to robią to drobnym drukiem.

Media2
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy