Reklama

Wielka Brytania chce stworzyć agencję kontrolującą Big Tech

Zjednoczone Królestwo chce w większym stopniu regulować duże firmy technologiczne, takie jak Google i Facebook. W tym celu powstanie agencja Digital Markets Unit.

Nowopowstała agencja zadebiutuje w 2021 roku. Ma być ona częścią istniejącego już Urzędu ds. Konkurencji i Rynków. Jej działanie ma się skupiać na wyznaczaniu ograniczeń i kontrolowaniu największych firm technologicznych - wszystko w celu wyrównania szans dla mniejszych przedsiębiorstw. DMU będzie mieć także możliwość blokowania i cofania decyzji podejmowanych przez duże firmy technologiczne. Jeśli nie zastosują się do jej dyrektyw, agencja będzie miała prawo do nakładania kar finansowych.

Digital Markets Unit ma dbać także o bezpieczeństwo użytkowników korzystających z oferty Big Tech. Mowa tu przede wszystkim o możliwości zdecydowania czy mogą być oni poddawani spersonalizowanej reklamie, a także o zwiększeniu kontroli nad swoimi danymi.

Reklama

Pomysł nad stworzeniem agencji mogącej kontrolować gigantów technologicznych powstał już w 2019 roku. To wtedy wspomniany wcześniej Urząd ds. Konkurencji i Rynków stwierdził, że "istniejące przepisy nie nadają się do skutecznej regulacji".

Działania agencji mogą mieć globalny wpływ na działanie firm takich jak Google i Facebook.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Wielka Brytania | big-tech

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje