Adidas
Środa, 22 listopada 2023 (11:05)
Aktualizacja Wtorek, 19 grudnia 2023 (15:49)
Firma Adidas jest jednym z największych i najbardziej rozpoznawalnych producentów sprzętu sportowego na świecie. Swoją siedzibę ma w Herzogenaurach w Niemczech, a została założona przez Adolfa Dasslera, znanego również jako "Adi", w 1949 roku. Logo firmy, które składa się z trzech pasków, jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli na świecie.
Adidas - najważniejsze informacje
-
Rok założenia:
1949
-
Kraj założenia:
Niemcy
Trzy paski. Symbol marki Adidas
Charakterystyczne trzy paski marki Adidas początkowo miały praktyczne zastosowanie. Wzmacniały buty i pomagały w stabilizacji stopy. Dopiero z czasem trzy paski stały się jednym z najbardziej rozpoznawalnych logotypów na świecie.
Adidas produkuje szeroką gamę produktów, w tym obuwie, odzież i sprzęt sportowy dla różnych dyscyplin, takich jak bieganie, piłka nożna, koszykówka i wiele innych. Marka jest również znana z produkcji casualowej odzieży i obuwia, które zyskały popularność także poza areną sportową.
Adolf Dassler założył firmę po II wojnie światowej, ale już wcześniej, razem ze swoim bratem Rudolfem prowadził firmę produkującą obuwie sportowe. Bracia jednakże rozeszli się swoimi drogami, a Rudolf założył własną firmę sportową - Puma.
Adidas jest znaną marką sponsorującą różnorodne wydarzenia sportowe, drużyny i indywidualnych sportowców na całym świecie. Firma jest obecna na dużych imprezach, takich jak Igrzyska Olimpijskie, wspierając zarówno drużyny, jak i pojedynczych atletów. Adidas od wielu lat jest oficjalnym sponsorem Mistrzostw Świata FIFA. Współpraca obejmuje dostarczanie oficjalnych piłek meczowych oraz odzieży dla sędziów i wolontariuszy.
Firma jest znana z innowacyjności w dziedzinie projektowania produktów. Przez lata wprowadziła wiele technologicznych nowości, takich jak system amortyzacji Boost czy technologia Primeknit, mających na celu zwiększenie komfortu i poprawę wydajności sportowców.
Adidas posiada kilka marek i linii produktów, w tym Reebok oraz linie, takie jak Adidas Originals, które często koncentrują się na modnych i retro stylizacjach.
W ostatnich latach Adidas skupia się także na kwestiach zrównoważonego rozwoju, wprowadzając na rynek produkty wykonane z materiałów z recyklingu oraz podejmując działania na rzecz redukcji emisji dwutlenku węgla.
Mimo że siedziba firmy znajduje się w Niemczech, Adidas jest marką o globalnym zasięgu, z dużą obecnością na wszystkich kluczowych rynkach świata, w tym w Europie, Ameryce Północnej i Azji.
W ciągu dziesięcioleci istnienia Adidas stał się synonimem wysokiej jakości sprzętu sportowego i jest ceniony zarówno przez profesjonalnych sportowców, jak i amatorów różnych dyscyplin sportu na całym świecie.
Adidasy. Popularne buty sportowe
W Polsce, słowo "adidasy" stało się synonimem dla wszelkiego rodzaju obuwia sportowego, niezależnie od producenta. Jest to tzw. zjawisko pospolicenia, występujące w wielu językach, nazwa danej marki przejmuje znaczenie dla szerszej grupy przedmiotów.
Adolf Dassler, założyciel Adidas miał brata, Rudolfa Dasslera, z którym pierwotnie prowadził firmę "Gebrüder Dassler Schuhfabrik" (Fabryka Butów Braci Dassler). Jednakże, po nieporozumieniach i konfliktach bracia rozstali się, a Rudolf założył konkurencyjną firmę - Puma. Ta rodzinna rywalizacja trwała przez dekady, a siedziby obu firm znajdują się w tym samym niemieckim mieście - Herzogenaurach.
Podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich w 1936 roku w Berlinie Adolf Dassler przekonał amerykańskiego sprintera Jesse’ego Owensa, aby ten używał jego butów. Owens zdobył cztery złote medale, co przyniosło firmie międzynarodowe uznanie.
W 1986 roku grupa Run-D.M.C. wydała utwór „My Adidas”, który stał się hymnem kultury hip-hopowej i jednocześnie nieoficjalną reklamą marki. To doprowadziło do formalnej współpracy między artystami a marką Adidas, co była jedną z pierwszych tego typu kolaboracji między muzykami a marką odzieżową.
Mimo że dziś logo Adidas jest zwykle czarne lub białe, przez wiele lat firma używała żółtego logotypu. Zmiana kolorytu z żółtego na bardziej uniwersalne barwy miała miejsce głównie z marketingowego punktu widzenia i z myślą o globalnej ekspansji marki.
Adidas - Wiadomości
-
Piłka na Euro 2024 jest naszpikowana czujnikami. Ułatwi pracę sędziom
Czwartek, 13 czerwca (11:55)Adidas Fussballliebe, piłka stworzona specjalnie na Euro 2024, wyposażona jest w zaawansowane czujniki, które mają zrewolucjonizować analizę gry. Technologia ta umożliwia sędziom... -
Adidas zbudował pływający kort tenisowy z plastiku. Kolejny greenwashing?
Piątek, 4 lutego 2022 (22:00)„Odpady z plastiku są problemem. Innowacje są rozwiązaniem.” Taki napis widnieje na pływającym korcie tenisowym, który pływał podczas turnieju Australian Open 2022 po Wielkiej Rafie... -
Innowacyjne buty treningowe Adidas dla prawdziwych twardzieli
Piątek, 24 sierpnia 2018 (05:16)Aarish Netarwala zaprojektował dla firmy Adidas parę butów treningowych, które symulują wrażenia płynące z biegania po miękkim piasku. Ma to zapewniać znacznie intensywniejsze doznania... -
Adidas będzie wykorzystywał tylko plastik z recyklingu
Sobota, 21 lipca 2018 (05:35)Do 2024 r. do produkcji butów firma Adidas będzie używać tylko plastiku pochodzącego z recyklingu. -
Fani marki Adidas ofiarami phishingu
Niedziela, 24 czerwca 2018 (05:51)Wzrasta liczba ofiar oszustw z wykorzystaniem metod socjotechnicznych. Hakerzy bardzo chętnie wykorzystują naszą łatwowierność i naiwność, dlatego ukrywają swoje intencje w coraz to... -
Buty marki Adidas będą produkowane przez roboty
Piątek, 21 kwietnia 2017 (13:42)To koniec ery masowej produkcji w Chinach. Adidas chce przenieść swoje fabryki do Niemiec i Stanów Zjednoczonych. -
Adidasy z drukarki 3D
Sobota, 10 października 2015 (05:35)Adidas chce w przyszłości tworzyć buty wykonane w technologii druku 3D, dzięki czemu będzie można przygotowywać je nawet na miejscu, w sklepie. -
Inteligentna piłka Adidasa - futbol w wersji smart
Piątek, 30 maja 2014 (05:14)Adidas wprowadza na rynek miCoach Smart Ball - rewolucyjną piłkę treningową naszpikowaną czujnikami zbierającymi różne dane, które można przesłać do smartfona.