Wygodne zakupy online: sprawdzamy nowe opcje w aplikacji InPost

Błyskawiczny zwrot zakupionych produktów? Teraz taką funkcjonalność umożliwia InPost. Dzięki aplikacji nie musimy od początku nadawać paczki. Przyjrzeliśmy się, jak działają szybkie zwroty w aplikacji lidera wśród platform dostaw dla e-commerce.

Prezentacja partnera

Szybkie zwroty nieudanych zakupów

Chyba każdemu, kto często robi zakupy przez internet, zdarzyło się zwrócić przesyłkę. Polskie prawo mówi jednoznacznie - konsument może dokonać zwrotu towaru zakupionego przez internet w ciągu 14 dni kalendarzowych, licząc od momentu wejścia w posiadanie rzeczy lub dnia zawarcia umowy na wykonanie usługi. Jest to tak zwane prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Ubranie okazało się za małe, zawiódł nas dźwięk wydawany przez głośnik, przedmiot wygląda inaczej niż na zdjęciu, przez przypadek zamówiliśmy inny produkt, niż zamierzaliśmy czy po prostu uznaliśmy, że właściwie go nie potrzebujemy - powodów zwrotów jest mnóstwo. Nie oznacza to, że musimy za niego zapłacić, możemy go po prostu odesłać, by otrzymać zwrot pieniędzy na konto.

Reklama

Z pomocą przychodzi InPost, który w swojej aplikacji InPost Mobile umożliwia zwrot towaru paroma kliknięciami. Wystarczy pobrać aplikację ze sklepów Google Play, App Store lub Huawei AppGallery, wygenerować kod w procesie zwrotu paczki i nadać ją w dowolnym Paczkomacie InPost, a jest ich już aż 16 tys. na terenie całej Polski. Nie musimy nawet drukować etykiety. Przyjrzyjmy się, jak dokonać zwrotu przez aplikację.

Jak działają Szybkie Zwroty?

Wystarczy wejść w aplikację InPost Mobile, kliknąć ikonę "Zwróć", a następnie wybrać przesyłkę do zwrotu lub wyszukać ją po nazwie jednego ze sklepów partnerskich, które oferują usługę bezpłatnego zwrotu w ramach współpracy z InPost. Następnie uzupełniamy dane zwrotu i klikamy "Zwróć przesyłkę".Jeśli wybrany sklep nie wymaga akceptacji zwrotu, natychmiast otrzymamy kod QR oraz kod zwrotu w aplikacji InPost. Nie trzeba drukować etykiety - wystarczy zeskanować QR kod w czytniku dowolnego Paczkomatu, a skrytka na zwrot otworzy się automatycznie. Następnie, bezpośrednio w aplikacji, można wygodnie śledzić drogę powrotną przesyłki do nadawcy. Przesyłkę można również zwrócić na stronie SzybkieZwroty.pl.

Jeszcze więcej przydatnych funkcjonalności

InPost kieruje się zasadą customer-first, stale się więc rozwija i proponuje nowe funkcjonalności, których oczekują klienci. Firma wprowadziła szereg udogodnień, dzięki którym wysyłanie paczek jest jeszcze prostsze i wygodniejsze. InPost Mobile umożliwia m.in. nadawanie przesyłek bez etykiety. Obecnie drukarki domowe powoli odchodzą do lamusa, więc jeszcze do niedawna wysłanie paczki wymagało od niektórych z nas wizyty w punkcie usługowym. Teraz po dokonaniu płatności w aplikacji pojawia się kod nadania lub kod QR. Wystarczy wpisać lub zeskanować kod QR, a skrytka otworzy się automatycznie.

InPost ułatwił również odbieranie paczek - teraz możemy zrobić to zdalnie za pomocą aplikacji, bez podchodzenia do ekranu i wpisywania danych. Ważnym udogodnieniem jest również możliwość przekierowania przesyłki kurierskiej do dowolnego Paczkomatu, PaczkoPunktu lub do sąsiada za pomocą kilku kliknięć. W dodatku jeśli nie mamy możliwości odebrania paczki w ciągu 48 godzin, możemy przy pomocy aplikacji przedłużyć czas jej odbioru o dodatkowe 24 godziny. Warto wiedzieć, że z tej opcji można korzystać wielokrotnie. Ogromnym udogodnieniem dla osób z niepełnosprawnościami i osób niewysokich jest Strefa Ułatwionego Dostępu. To rozwiązanie umożliwia dostawę paczek do niżej położonych skrytek w Paczkomacie. Wystarczy uruchomić aplikację i w szczegółach wybranej przesyłki przy pytaniu "Czy umieścić przesyłkę w Strefie Ułatwionego Dostępu?" wybrać przycisk "Aktywuj".

Przesyłki pod kontrolą

Zdecydowana większość Paczkomatów jest dostępna dla klientów 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Dzięki sieci 16 tys. Paczkomatów, niemal każdy znajdzie skrytki w swojej okolicy. Nadaniami, odbiorami i zwrotami możemy w intuicyjny sposób zarządzać za pomocą aplikacji. Lista przesyłek aktualizuje się automatycznie, aplikacja wysyła powiadomienie, nie tylko gdy pojawi się nowa paczka, ale także w momencie włożenia przesyłki do Paczkomatu oraz po odebraniu. Użytkownik jest więc stale informowany o tym, gdzie znajduje się jego paczka.

Prezentacja partnera

.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy