C1 - nadchodzi konkurencja dla Google Glass od Lenovo
Google Glass jest już oficjalnie dostępne na wybranych rynkach, zaś konkurencja widząc rosnące zainteresowanie tego rodzaju gadżetem nie pozostaje z tyłu. Kolejnym graczem w tym sektorze okazało się Lenovo, które zaprezentowało swoje najnowsze inteligentne okulary pod nazwą C1.

Na pierwszy rzut oka produkt Lenovo nie różni się za bardzo od propozycji Google. Najważniejszą zmianą jest umiejscowienie baterii – zamiast za uchem będzie umiejscowiona na pasku przypiętym do szyi. Niestety szczegóły dotyczące specyfikacji nie zostały ujawnione i oprócz widocznego zdjęcia poinformowano, że dokładne informacje poznamy w październiku bieżącego roku. Wiadomo z kolei, że okulary C1 będą promowały nową platformę o nazwie NBD, która funkcjonować będzie w pierwszej kolejności wyłącznie na rynku chińskim. Odpowiedzialna będzie m.in. za takie funkcje jak rozwój routerów bezprzewodowych czy oczyszczanie powietrza. Niewykluczone, że więcej o NBD usłyszymy niebawem, kiedy to pojawią się plany ekspansji na rynki zachodnie. Przy okazji poinformowano również, że Lenovo rozpoczęło współpracę z innym graczem w tym sektorze, odpowiedzialnym za inteligentne okulary - Vuzix M100. Produkt zadebiutuje na rynku chińskim już 31 lipca w cenie ok 1300 dol.