Autonomiczne Volvo od Ubera przejeżdża na późnym czerwonym
Uber rozpoczął swoje testy autonomicznych taksówek na ulicach kalifornijskiego San Francisco. I nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, ponieważ obecnie wiele firm to czyni, gdyby nie to, że firma nie otrzymała stosownych zezwoleń władz stanowych...
Uber rozpoczął swoje zapowiadane testy autonomicznych taksówek na ulicach kalifornijskiego San Francisco. I nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, ponieważ obecnie wiele firm to czyni, gdyby nie to, że firma nie otrzymała stosownych zezwoleń władz stanowych.
Jednak zarząd Ubera nic sobie z tego faktu nie robi, ponieważ pomimo tego, że pojazdy są autonomiczne, to jednak za kierownicą siedzą ludzie, którzy w każdej chwili mogą przejąć panowanie nad pojazdem, więc takie podejście jest w pełni bezpieczne.
Niestety, nie trzeba było długo czekać na pierwsze filmiki nagrane przez mieszkańców San Francisco, na których możemy zobaczyć, jak np. autonomiczne Volvo XC-90 (a w zasadzie jego kierowca) łamie przepisy drogowe, przejeżdżając przez skrzyżowanie na późnym czerwonym.
Nie wiadomo, dlaczego pojazd naszpikowany najnowocześniejszymi czujnikami, kamerami i radarami nie zorientował się (również kierowca), że na sygnalizatorze pojawiło się pomarańczowe, a następnie czerwone światło, i idąc w ślad za poprzedzającymi go samochodami, po prostu przejechał przez skrzyżowanie.
Przypomnijmy, że Uber rozpoczął testy swoich autonomicznych , po raz pierwszy w Pittsburghu we wrześniu bieżącego roku. Firma zamierza również , dzięki czemu zdobędzie naukowców z ogromnym doświadczeniem na co dzień pracujących nad sztuczną inteligencją.
Uberowi chodzi o coś, co jest przyszłością transportu miejskiego, a mianowicie autonomiczne pojazdy, które będą dowoziły mieszkańców do miejsc docelowych w jak najkrótszym czasie, luksusowo, bezpiecznie, a przede wszystkim, tanio.
Rozwijana przez nich sztuczna inteligencja zajmie się również zbieraniem danych o życiu miasta, w ten sposób rozwiązując jego transportowe bolączki. Inżynierowie chcą m.in. perfekcyjnie rozplanować dostępność taksówek w poszczególnych dzielnicach metropolii czy usprawnić wyszukiwanie interesujących miejsc.