Szynowy Zeppelin, który przekraczał 230 km/h
W okresie między I i II wojną światową wielką popularnością cieszyły się próby bicia rekordów prędkości różnymi środkami lokomocji. Jednym z najbardziej szalonych projektów, które powstały w tamtym czasie był Schienenzeppelin, który na torach osiągał prędkości niedostępne dla innych lokomotyw.
W okresie między I i II wojną światową wielką popularnością cieszyły się próby bicia rekordów prędkości różnymi środkami lokomocji. Jednym z najbardziej szalonych projektów, które powstały w tamtym czasie był Schienenzeppelin, który na torach osiągał prędkości niedostępne dla innych lokomotyw.
W tłumaczeniu na polski nazwa oznaczała nie mniej ni więcej Szynowy Zeppelin, a nadano mu ją ze względu na cygarowaty kształt przypominający sterowiec. Na tym lotnicze podobieństwa się nie kończyły. By zwiększyć prędkość maksymalną pojazdu konstruktorzy uznali, że przydatnym rozwiązaniem będzie instalacja lotniczego silnika spalinowego V12 BMW o mocy 611 KM, który napędzał początkowo dwu, a następnie czterołopatowe śmigło.
W czasie pierwszej próby przeprowadzonej w roku 1931 maszyna osiągnęła zawrotną prędkość 200 km/h. Rok później rezultat ten został poprawiony o 30 km/h. W niemieckich fabrykach zbudowano trzy egzemplarze, których przydatność okazała się bardzo ograniczona. Umieszczone z tyły śmigło pchające uniemożliwiało podczepienie dodatkowych wagonów, przez co podróż Schienenzeppelinem stawała się nieopłacalna. Nawet późniejsze przeniesienie śmigła i silnika na przód lokomotywy nie wpłynęło na rozpoczęcia produkcji masowej. Tuż przed wybuchem II wojny światowej zachowane egzemplarze zostały rozebrane, a materiał z nich zostal wykorzystany do celów wojskowych.