Volkswagen Cross Coupe debiutuje w Tokio

Jedną ze spektakularnych nowości Volkswagena zaprezentowanych w części targów w Tokio otwartej dla dziennikarzy jest koncepcyjny Volkswagen Cross Coupe. Hybrydowy pojazd prawdopodobnie zostanie wykorzystany do stworzenia auta, którego zadaniem będzie rywalizacja z BMW X6.

Jedną ze spektakularnych nowości Volkswagena zaprezentowanych w części targów w Tokio otwartej dla dziennikarzy jest koncepcyjny Volkswagen Cross Coupe. Hybrydowy pojazd prawdopodobnie zostanie wykorzystany do stworzenia auta, którego zadaniem będzie rywalizacja z BMW X6.

Jedną ze spektakularnych nowości Volkswagena zaprezentowanych w części targów w Tokio otwartej dla dziennikarzy jest koncepcyjny Volkswagen Cross Coupe. Hybrydowy pojazd prawdopodobnie zostanie wykorzystany do stworzenia auta, którego zadaniem będzie rywalizacja z BMW X6.

Stylistyka prototypowego Volkswagena została zaczerpnięta z nowego wcielenia modelu CC, który swoją premierę miał na niedawnych tarach w Los Angeles. Samochód ten ma być pierwszym modelem Volkswagena opartym o nową, uniwersalną platformę MQB, która zostanie wykorzystana w szerokiej gamie modeli począwszy od następnych generacji Golfa czy Audi TT.

Reklama

Volkswagen Cross Coupe napędzany będzie układem hybrydowym składającym się z benzynowego głównego silnika TSI oraz dwóch jednostek elektrycznych, które umiejscowione będą z przodu i z tyłu samochodu. Łączna moc konceptu wynosi 265 KM, dzięki którym auto ma przyspieszać do 100 km/h w 7 sekund, a prędkość maksymalna wynosić będzie 200 km/h. Samochód będzie mógł poruszać się również wyłącznie w trybie elektrycznym, wówczas jego zasięg będzie wynosił 40 km.

Unikalną cechą Volkswagena Cross Coupe ma być nowatorski napęd na wszystkie koła z tzw. elektrycznym wałem napędowym. W razie potrzeby tylna para kół jest zasilana przez znajdujący się z tyłu silnik elektryczny, do którego moc przekazywana jest także z przedniej prądnicy, podczas gdy jednostka spalinowa spełnia rolę generatora zasilającego.

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy