Filtr wyłapujący sarkastyczne komentarze

Dla sklepów internetowych bardzo kłopotliwe są sytuacje, gdy użytkownicy zostawiają pod produktami fałszywe informacje albo stroją sobie żarty, wpisując sarkastyczne komentarze. Problem ten może rozwiązać nowy filtr opracowany przez programistów z Izraela.

Nowy algorytm może pomóc e-handlowcom w odsiewaniu mniej wartościowych komentarzy
Nowy algorytm może pomóc e-handlowcom w odsiewaniu mniej wartościowych komentarzyAFP

Dla wielkich internetowych sklepów, takich jak Amazon, komentarze klientów pod produktami stają się wyjątkowo ważne: pozwalają one na poznanie opinii o towarze, budzą wśród klientów zaufanie, a w ten sposób mogą przyczyniać się do wyższych obrotów - przynajmniej w przypadku dobrze ocenianych ofert.

Logiczne jest więc, że bardziej kłopotliwe dla sklepów internetowych są sytuacje, gdy użytkownicy zostawiają pod produktami fałszywe informacje albo stroją sobie żarty, wpisując sarkastyczne komentarze. Takie wypowiedzi są wtedy odfiltrowywane ręcznie po to, aby użyteczne, merytoryczne recenzje znajdowały się u góry listy opinii.

Specjaliści z Uniwersytetu Hebrajskiego w Jerozolimie stworzyli właśnie algorytm, który może pomóc e-handlowcom w odsiewaniu mniej wartościowych komentarzy - informuje niemieckie wydanie online magazynu "Technology Review". Opracowany mechanizm może wykrywać sarkazm w opiniach napisanych w języku angielskim. Dmitry Davidov, Oren Tsur i Ari Rappoport twierdzą, że ich algorytm osiąga skuteczność i celność na poziomie ponad 75 procent. Wykorzystuje on przy tym różne filtry bazujące na sztucznej inteligencji.

Celem projektu jest uproszczenie moderacji także w innych społecznościach online: sarkastyczne wypowiedzi będą przedstawiane administratorom do wglądu, a ci będą mogli zdecydować, czy dane komentarze powinny zostać usunięte.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas