Filtr wyłapujący sarkastyczne komentarze
Dla sklepów internetowych bardzo kłopotliwe są sytuacje, gdy użytkownicy zostawiają pod produktami fałszywe informacje albo stroją sobie żarty, wpisując sarkastyczne komentarze. Problem ten może rozwiązać nowy filtr opracowany przez programistów z Izraela.
Logiczne jest więc, że bardziej kłopotliwe dla sklepów internetowych są sytuacje, gdy użytkownicy zostawiają pod produktami fałszywe informacje albo stroją sobie żarty, wpisując sarkastyczne komentarze. Takie wypowiedzi są wtedy odfiltrowywane ręcznie po to, aby użyteczne, merytoryczne recenzje znajdowały się u góry listy opinii.
Specjaliści z Uniwersytetu Hebrajskiego w Jerozolimie stworzyli właśnie algorytm, który może pomóc e-handlowcom w odsiewaniu mniej wartościowych komentarzy - informuje niemieckie wydanie online magazynu "Technology Review". Opracowany mechanizm może wykrywać sarkazm w opiniach napisanych w języku angielskim. Dmitry Davidov, Oren Tsur i Ari Rappoport twierdzą, że ich algorytm osiąga skuteczność i celność na poziomie ponad 75 procent. Wykorzystuje on przy tym różne filtry bazujące na sztucznej inteligencji.
Celem projektu jest uproszczenie moderacji także w innych społecznościach online: sarkastyczne wypowiedzi będą przedstawiane administratorom do wglądu, a ci będą mogli zdecydować, czy dane komentarze powinny zostać usunięte.