Imagine Cup to nie tylko technologie

Microsoft oraz Park Technologiczny wspólnie przeszkolili polskie drużyny startujące w konkursie technologicznym dla studentów Imagine Cup w. Dodatkowo People Can Fly, twórcy "Bulletstorm" obejmą programem mentoringu drużyny przygotowujące grę.

Startujący w kategorii Projektowanie Gier bedą szkoleni przez People Can Fly, twórców "Bulletstorm"
Startujący w kategorii Projektowanie Gier bedą szkoleni przez People Can Fly, twórców "Bulletstorm"materiały prasowe

- Talent, pasja oraz kreatywne projekty studentów startujących w konkursie Imagine Cup zdecydowanie zasługują na uwagę. Dlatego proponujemy studentom pakiet szkoleń z praktycznymi wskazówkami jak zdobywać kapitał na start i jak umiejętnie prowadzić działalność gospodarczą - powiedział Krzysztof Wnęk, prezes Parku Technologicznego - Miasteczko Multimedialne. - Wierzymy, że wiedza, przekazywana przez ekspertów, stanie się dla studentów inspiracją do dalszego rozwoju ich pomysłów. Wspierając transfer technologii do gospodarki chcielibyśmy, aby w przypadku projektów z największym potencjałem biznesowym, kolejnym etapem po konkursie było zgłoszenie pomysłu do naszego funduszu zalążkowego prowadzonego w ramach Inkubatora Przedsiębiorczości Media 3.0, umożliwiającego wsparcie finansowe do 200 tysięcy euro. Rekrutację projektów prowadzimy na stronie www.milionnastart.pl - dodał.

Szkolenia odbyły się w siedzibie polskiego oddziału firmy Microsoft w Warszawie i zostały podzielone na trzy bloki tematyczne:

- ścieżka kariery,

- komercjalizacja projektów,

- komunikacja zintegrowana.

- Chcemy, aby udział w konkursie Imagine Cup był dla jego uczestników nie tylko okazją do zaprezentowania swojej wiedzy oraz jej kreatywnego wykorzystania, ale także szansą podnoszenia kwalifikacji i umiejętności biznesowych," - powiedział Dariusz Piotrowski, dyrektor działu Developers & Platform Group w polskim oddziale firmy Microsoft. - Jest to szczególnie istotne dla studentów uczelni technicznych, które na ogół nie oferują zajęć w tych obszarach - dodał Piotrowski.

Szkolenia zostały zorganizowane w trzech cyklach, w formie warsztatów przez doświadczonych trenerów, specjalistów w danej dziedzinie. W szkoleniach mogli również wziąć udział mentorzy drużyn oraz projektanci interfejsów zgłoszonych projektów konkursowych.

- Na szkoleniu dla zespołów z kategorii Projektowanie Oprogramowania byłem po raz pierwszy - powiedział Tomasz Poławski, student Wojskowej Akademii Technicznej z Warszawy. - Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie jego organizacja. Od strony merytorycznej dało mi przede wszystkim zupełnie nowe spojrzenie na moją karierę. Dzięki temu będę w stanie lepiej ją zaplanować i skuteczniej pracować nad sobą - dodał.

- Z przyjemnością pojawiłbym się na tym szkoleniu raz jeszcze," - dodał Arkadiusz Koralewski,

student Politechniki Gdańskiej. - Niezwykle pouczające doświadczenie. Trzy niezależne bloki tematyczne, dobra organizacja. Najbardziej wartościowe dla mnie były informacje o tym jak motywować siebie do pracy i skutecznie jako pracownik się rozwijać - dodał.

Imagine Cup to nie tylko Projektowanie Oprogramowania. Drużyny, które złożyły swój projekt w kategorii Projektowanie Gier zostaną objęte programem mentoringu przez firmę People Can Fly. Uczestnicy wezmą m.in. udział w specjalnie przygotowanym szkoleniu. Jego zadaniem jest pomoc przyszłym twórcom gier w rozwinięciu swojego projektu tak, żeby mógł konkurować z najlepszymi pracami z całego świata. Dodatkowo drużyny będą miały możliwość wygrania specjalnej nagrody ufundowanej przez twórców hitu "Bulletstorm".

Imagine Cup to największy konkurs technologiczny dla studentów. W jego ubiegłorocznej edycji wzięło udział ponad 325 000 studentów z ponad 100 krajów. Wzorem lat ubiegłych, uczestnicy Imagine Cup 2011 mają przygotować projekty będące odpowiedzią na przesłanie "Wyobraź sobie świat, w którym technologia pozwala rozwiązać najtrudniejsze problemy." Problemy te zostały zdefiniowane przez Organizację Narodów Zjednoczonych w tzw. Milenijnych Celach Rozwoju.

W tym roku Imagine Cup obejmuje 5 głównych kategorii konkursowych:

- Projektowanie Oprogramowania (Software Design), gdzie od podstaw należy stworzyć system informatyczny. Główną nagrodą w konkursie jest 25 000 dolarów dla zwycięskiej drużyny. Za zajęcie drugiego miejsca drużyna otrzyma 10 000 dolarów, a trzeciego - 5 000.

- Projektowanie Systemów Wbudowanych (Embedded Development), w której zespoły mają za zadanie opracowanie rozwiązania w oparciu o Windows Embedded Compact 7 oraz komputery kompaktowe. Zwycięska drużyna otrzyma nagrodę w wysokości 25 000 dolarów. Zajęcie drugiego miejsca to nagroda w wysokości 10 000 dolarów, a trzeciego - 5 000.

- Projektowanie Gier (Game Design), której celem jest stworzenie nowej gry komputerowej z wykorzystaniem Microsoft XNA Game Studio 3.1/4.0 lub Silverlight. Główna nagroda to 8 000 dolarów. Zajęcie drugiego miejsca w tej kategorii to nagroda w wysokości 4 000 dolarów, trzeciego - 3 000.

- Media Cyfrowe (Digital Media), w której zespoły muszą stworzyć film poruszający tematykę tegorocznego przesłania Imagine Cup. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca, trzeciego - 3 000 dolarów.

- Technologie Informatyczne (IT Challenge), sprawdzające wiedzę i praktyczne umiejętności studentów pod względem tworzenia, wdrażania i nadzorowania systemów IT, które będą wydajne, funkcjonalne, stabilne i bezpieczne. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca i 3 000 za zdobycie trzeciego miejsca.

Studenci mogą również sprawdzić swoje umiejętności w 4 kategoriach specjalnych:

- Interoperability Challenge, w której należy opracować aplikację łączącą ludzi, gdzie wykorzystane zostanie oprogramowanie firmy Microsoft oraz open source. Główna nagroda dla zwycięskiej drużyny to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca, trzeciego - 3 000 dolarów.

- Windows Phone 7, w której drużyny mają przygotować konsumencką aplikację XAP wykorzystującą cechy urządzenia mobilnego. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów

do podziału na drużynę, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca i 3 000 za zdobycie trzeciego miejsca.

- Orchard Challenge, w której należy stworzyć stronę internetową z wykorzystaniem platformy Orchard. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca i 3 000 za trzeciego.

- Windows 7 Touch, której celem jest stworzenie nowej aplikacji wykorzystującej technologię Windows 7 Touch, umożliwiającej ludziom używanie komputera w bardziej naturalny i interaktywny sposób. Główna nagroda w tej kategorii to 8 000 dolarów, 4 000 dolarów za zajęcie drugiego miejsca, trzeciego - 3 000 dolarów.

Polscy studenci mogą również spróbować swoich sił w trzech dodatkowych kategoriach konkursowych Imagine Cup 2011 - Polish Windows Phone 7 Award, Polish Internet Explorer 9 Award oraz Polish Windows Azure Award.

W Polsce lokalne finały Imagine Cup organizowane są we współpracy z Instytutem Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie, pod honorowym patronatem Ministerstwa Gospodarki. Sponsorami tegorocznej edycji konkursu zostały firmy Asseco Poland SA, Gildia Aniołów Biznesu, Park Technologiczny - Miasteczko Multimedialne w Nowym Sączu, Play oraz Xbox 360. Patronem kategorii Projektowanie Gier w Polsce została firma People Can Fly.

INTERIA.PL/informacje prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas