Acer przegania Della
W ostatnim kwartale 2007 roku koncern Acer po raz pierwszy w historii sprzedał więcej notebooków niż jego konkurent Dell.
W wyliczeniach uwzględniono także urządzenia należących do Acera firm Packard Bell i Gateway. Tym samym koncern awansował na drugie miejsce rankingu, pozostając jednak daleko w tyle za prowadzącym Hewlettem-Packardem.
W czwartym kwartale ubiegłego roku sprzedano na całym świecie łącznie 33 miliony laptopów, czyli o 41 procent więcej niż rok wcześniej - donosi zajmujący się badaniami rynku DisplaySearch. Zdaniem analityków w bieżącym roku sprzedaż na światowym rynku notebooków wzrośnie do 135 milionów sztuk.
Spośród czołowej dziewiątki jedynie firmy HP, Acer i Asus odnotowały poziom wzrostu przewyższający wskaźnik dotyczący całego rynku, choć bliskie osiągnięcia tej granicy były także Lenovo i Apple. Z kolei Toshiba i Fujitsu Siemens straciły część udziałów.
W załączonej tabeli rzuca się w oczy 64-procentowy wzrost udziału w rynku "innych" producentów - jednak DisplaySearch nie podaje żadnych bliższych informacji na ten temat. Ponad połowa sprzedanych notebooków została wyposażona w monitor o przekątnej 15,4 cala i rozdzielczości 1280 na 800 pikseli, a w niespełna jednej czwartej maszyn zamontowano 14-calowy panel o tej samej rozdzielczości.