Panów w sieci jednak więcej
Z najnowszych badań firmy Nielsen//NetRatings wynika, że choć w Europie rośnie liczba kobiet korzystających z internetu, to jednak wciąż ich odsetek jest niższy niż mężczyzn. Co więcej, zanim nastąpi zrównanie płci w sieci, może upłynąć jeszcze wiele lat.W maju 2003r. kobiety stanowiły 42% internautów w Europie, czyli było to 35mln osób. W porównaniu do roku ubiegłego oznacza to wzrost o 1%. Wolne tempo wzrostu jest związane ze zmianami demograficznymi. Jak przewidują specjaliści dopiero około 2010r. może się wyrównać odsetek kobiet i mężczyzn korzystających z internetu.
W Ameryce proporcje te są odwrotne, aż 51% użytkowników internetu stanowią kobiety.
W zależności od kraju, proporcje te ulegają dość silnym wahaniom. Najwięcej internautek jest w Szwecji i Wielkiej Brytanii - ponad 45%, natomiast najmniej zainteresowane surfowaniem po Sieci są Włoszki - zaledwie 37,5%. Co więcej, odsetek ten zmalał w porównaniu z danymi z maja ubiegłego roku.
Największą popularnością wśród kobiet, zwłaszcza w tych krajach z najwyższym odsetkiem kobiet internautek, cieszą się strony oferujące zakupy online, zawierające informacje turystyczne i zdrowotne, strony finansowe i portale poświęcone urodzie. Co ciekawe, dużo większą popularnością cieszą się portale serwujące informacje "męskie" (samochody, sport, erotyka), niż witryny specjalnie dedykowane dla kobiet.
(4D)