Amerykański śmigłowiec nowej generacji będzie dwukrotnie szybszy niż obecne odpowiedniki

Sikorsky i Boeing opublikowali nowe szczegóły dotyczące rewolucyjnego helikoptera przeznaczonego na misje FLRAA armii Stanów Zjednoczonych. Defiant X będzie niemal dwukrotnie szybszy od powszechnie stosowanych śmigłowców Black Hawk.

Defiant X
Defiant Xmateriały prasowe

Defiant X jest wizją śmigłowca nowej generacji, którego koncepcja została po raz pierwszy przedstawiona w styczniu tego roku. Już wtedy firma Sikorsky z dumą ogłosiła, że innowacyjny helikopter będzie najszybszym, najbardziej zwrotnym i najłatwiejszym w obsłudze śmigłowcem szturmowym w historii. W realizacji tego celu mają pomóc innowacyjne rozwiązania wspierane pokaźną gamą technologii. Niedawno Andy Adams, wiceprezes firmy  Sikorsky uchylił nieco rąbka tajemnicy na ich temat.

Przede wszystkim Defiant X skorzysta z rozwiązania o nazwie Sikorsky X2 Technology. Jest to specjalnie zaprojektowany system mający zapewniać niespotykaną dotychczas stabilność podczas lotu z dużą prędkością. Wprowadzenie wspomnianej technologii wraz z wykorzystaniem współosiowego systemu wirnika z kompozytowych sztywnych łopat, ma zapewnić jednostce możliwość szybkiego przemieszczania się na niskich wysokościach. Zdolność ta zapewnia żołnierzom zwiększoną manewrowość oraz przeżywalność w krytycznych środowiskach.

Defiant X
Defiant Xmateriały prasowe

Całość ma skutkować także o wiele wyższymi maksymalnymi prędkościami. Defiant X już teraz jest w stanie lecieć z szybkością 247 węzłów. Maksymalne wartości używanych obecnie śmigłowców Black Hawk to zaledwie 193 węzły.

Zmiany w helikopterze Boeinga i Sikorsky’ego dotyczą również nowego systemu uzbrojenia, który pozwoli na walkę nie tylko konwencjonalną, ale również cyfrową. Sikorsky z Boeingiem zakładają, iż armia amerykańska będzie mogła jeszcze przez 50 lat korzystać z nowego wariantu helikoptera. Nie wiadomo jednak, kiedy dokładnie wejdzie on do pełnoprawnej służby.

Były snajper: W Afganistanie zastałem nasz polski bałaganINTERIA.PL
INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas