Bank PKO nie działa. Klienci zgłaszają awarię IKO
Awaria banku PKO BP. Co prawda można zalogować się do aplikacji IKO, ale chwilę później użytkowników wita komunikat "Aplikacja IKO działa w trybie ograniczonej funkcjonalności"
Awaria IKO w PKO BP
22 maja od około godziny 14:00 do serwisu downdetector.pl zaczęły napływać zgłoszenia o awarii w banku PKO BP.
Problem zgłaszają klienci z całej Polski. "Znowu dziś awaria IKO i nie działa logowanie" - napisał jeden z użytkowników serwisu. Na Facebooku banku PKO klienci denerwują się, że to już kolejny problem w ostatnich tygodniach.
Nie działa zarówno serwis bankowości internetowej, jak i aplikacja mobilna IKO. Próba logowania kończy się komunikatem:
"Ograniczony dostęp do IKO. Aktualnie nie można skorzystać z tej funkcji - aplikacja działa w trybie ograniczonej funkcjonalności".
Aktualizacja 15:17: Pierwsi użytkownicy zaczęli informować, że odzyskali dostęp do swoich internetowych kont. To oznacza, że awaria została usunięta.
PKO BP to największy bank w Polsce, zarówno pod względem wartości aktywów, jak i liczby klientów. W ostatnim raporcie bank informował, że z aplikacji IKO korzysta 8 milionów osób. Od momentu jej uruchomienia 11 lat temu użytkownicy w sumie logowali się do IKO 9,3 miliarda razy, zrobili 2,8 miliarda transakcji na łączną kwotę 778 miliardów złotych.