Sprzedaż iPadów maleje z roku na rok
Sprzedaż iPadów drastycznie zmalała w stosunku do ubiegłego roku, ale to problem całej branży.
Według badań IDC, w czwartym kwartale 2016 roku Apple sprzedało nieco ponad 13 milionów iPadów (w całym roku 42,6 miliona). To aż o 19 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Firma z Cupertino nie ma jednak dużych powodów do zmartwień, ponieważ dużą tendencję spadkową odnotowuje cała branża tabletów, a urządzenia z jabłuszkiem są wciąż najchętniej kupowanymi na świecie. Ich udział w rynku w ubiegłym roku wynosił 24.4 proc..
Drugim największym producentem tabletów w roku 2016 okazał się Samsung, który sprzedał 26.6 miliona egzemplarzy, co daje koreańskiej firmie 15.2 proc. udziału w rynku. Na trzecim miejscu znalazł się Amazon, na czwartym Lenovo, a piąta lokata należy do Huaweia.
Ogólnie, sprzedanych zostało 174,8 miliona tabletów, co jest wynikiem o 15.6 proc. słabszym niż w 2015 r..