Arabia Saudyjska rusza z budową toru kolei Hyperloop o długości 35 kilometrów

Firma Virgin Hyperloop One, należąca do Richarda Bransona, szefa grupy Virgin, zbuduje na pustyni najdłuższy na świecie tor kolei przyszłości. Będzie on wstępem do budowy futurystycznego miasta przyszłości o nazwie Neom.

Projekt zakłada budowę 35-kilometrowego odcinka trasy Hyperloop na obszarze King Abdullah Economic City. Miasto znajduje się pomiędzy Mekką a Medyną. Za realizację całego tego historycznego przedsięwzięcia będzie odpowiadała firma Virgin Hyperloop One, która obecnie jest pionierem rozwoju tej technologii na świecie. Warto tutaj podkreślić, że należy ona do amerykańskiego miliardera, Richarda Bransona.

Obecnie firma ma już do dyspozycji pełnowymiarową kapsułę i 500-metrowy tor testowy pod Las Vegas, gdzie z powodzeniem testuje swoje technologie kolei magnetycznej. Kapsuła Virgin osiągnęła niedawno prędkość blisko 400 km/h. Budową trasy Hyperloop ma rozpocząć się jeszcze w tym roku.

Reklama

Kolej przyszłości jest tylko jednym z wielu futurystycznych projektów planowanych przez Księcia Muhammada ibn Salmana ibn Abd al-Aziz Al Su’uda, następcę tronu Arabii Saudyjskiej. Projekt Saudi Vision 2030 zakłada budowę kilkusetkilometrowej trasy Hyperloop z miasta Neom do King Abdullah Economic City, Mekki i Rijadu. Władze kraju chcą stworzyć w północnej części kraju nową arabską Dolinę Krzemową.

Virgin Hyperloop One chce zbudować kolej przyszłości Hyperloop nie tylko w Arabii Saudyjskiej. Wielkim zainteresowaniem ta technologia cieszy się również w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i Indiach. Firma Richarda Bransona ma już gotowe plany budowy sieci w Dubaju i Bombaju. W Indiach ma powstać największy na świecie tor Hyperloop. Połączy on Bombaj z Pune, a dokładnie dwie lokalizacje oddalone od siebie o ok. 150 kilometrów.

Niedawno mieliśmy również okazję zobaczyć plany budowy globalnego systemu transportowego na bazie Hyperloop. Firma Virgin Hyperloop One współpracuje w tej kwestii z DP World Cargospeed. Oczywiście, plany globalnego transportu to kwestia przynajmniej dekady, ale najważniejsze, że coś w tej kwestii już się dzieje.

Źródło: GeekWeek.pl/Virgin Hyperloop One / Fot. Virgin Hyperloop One

Geekweek
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy