Publikowanie trzeciej generacji

Adobe Systems przedstawiła koncepcję Network Publishing, nowego sposobu prezentowania materiałów informacyjnych, będącego de facto publikowaniem trzeciej generacji, po desktop publishing i tradycyjnych metodach publikowania w Internecie. W swoich pracach Adobe pozyskała współpracę przy Art Technology Group (ATG), HP, Interwoven, Nokia i RealNetworks.

Adobe Systems przedstawiła koncepcję Network Publishing, nowego sposobu prezentowania materiałów informacyjnych, będącego de facto publikowaniem trzeciej generacji, po desktop publishing i tradycyjnych metodach publikowania w Internecie. W swoich pracach Adobe pozyskała współpracę przy Art Technology Group (ATG), HP, Interwoven, Nokia i RealNetworks.

Podstawową ideą leżącą u podłoża tej strategii jest równoprawność urządzeń odbierających treści - drukarki, telefonu komórkowego, komputera biurkowego czy specjalizowanego urządzenia internetowego. Treść będzie prezentowana niezależnie od urządzenia, zaś odbiorca będzie mógł tę treść zapisywać, przesyłać lub drukować w innym miejscu.

Zadaniem Adobe związanym z Network Publishing jest rozwijanie i integrowanie jej dotychczasowej oferty, w skład której wchodzą Photoshop, Acrobat, Illustrator, InDesign, FrameMaker, Premiere, After Effects, LiveMotion i GoLive. Treść tworzona przez te pakiety będzie opatrywana metaznacznikami w celu przetwarzania, dystrybuowania i prezentowania. Koncepcja Network Publishing opiera się na powszechnie przyjętych standardach, ze szczególnym uzwględnieniem języka HTML i XML - Extensible Markup Language (XML), Portable Document Format (PDF), Scalable Vector Graphics (SVG), Synchronized Multimedia Integrated Language (SMIL), Wireless Markup Language (WML) dla urządzeń obsługujących protokół WAP i Compact HyperText Markup Language (cHTML) dla dokumentów sieciowych.

Reklama
Dowiedz się więcej na temat: Adobe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy