BMW - "kulturalna" marka dla artystów
Już od 40 lat BMW angażuje się w ochronę i rozwój światowej kultury. W czwartek bawarska marka samochodów wykonała ukłon w stronę polskich miłośników jazzu - w Teatrze Wielkim odbył się koncert światowej sławy muzyków jazzowych.
Patronujące wydarzeniu BMW już od 40 lat angażuje się w światową kulturę. Firma jest mecenasem wielu artystycznych projektów z zakresu sztuki współczesnej, jazzu, muzyki klasycznej, a także architektury i nowoczeny design.
"Projektując nowe samochody, musimy skądś brać nowe pomysły. Jeśli chcemy być jedną z najlepszych marek na świecie, powinniśmy być blisko artystów. W pewnym sensie nasi inżynierzy i projektanci też są artystami" - przyznaje Andreas Biehler, dyrektor generalnym BMW Group Polska. Jak dodaje, "zaangażowanie w kulturę to jeden z filarów działalności społecznej BMW Group".
BMW Art Cars stanowi jedna z najciekawszych inicjatyw artystycznych pochodzącej z Bawarii marki. "Nasze samochody zdobione były przez najwybitniejszych artystów. Malowali je wedle własnego gustu. Te auta można teraz podziwiać w muzeum BMW w Monachium" - mówi Biehler.
Niemiecka firma przywiązuje też dużą wagę do architektury należących do BMW budynków produkcyjnych. Zachwyt miłośników sztuki budzi fabryka w Lipsku otwarta siedem lat temu w Lipsku. Zaprojektowała ją gwiazda współczesnej architektury, Zaha Hadid. "Nie chcieliśmy zwykłej fabryki samochodów. Woleliśmy stworzyć miejsce, które inspirowałoby pracujących w niej ludzi" - twierdzi dyrektor generalny BMW Group Polska. Powstał, więc budynek o nietypowym kształcie i dynamicznej bryle. Nawet wnętrze fabryki zaskakuje dynamiką. Wszystko wydaje się tam być w ruchu.